Ko Chang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Ko Chang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Ko Chang

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

13 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

Na een nachtje bangkok werd ik door een klein busje opgehaald voor een rit van 6 uur. Na deze lange rit stapte ik op de boot naar het prachtige eiland Ko Chang. Ik kwam in een prachtig resort, maar deze was flink in de verbouwing. Vandaar dat ik het reisbureau naar een ander hotel vroeg en graag met jonge mensen. Weer ging ik naar een luxe resort met alleen maar oude mensen. Het was wel lekker met een eigen strand en alles maja veeeeeel te duur. Maar goed toch maar er lekker van genieten.

Ik huurde samen met 3 jongen en 1 meid van Israel een scooter en maakte een lekker tourtje over het eiland. Prachtige stranden en heerlijk warm water. S'avonds kwam ik aan de praat met 2 mannen rond de 60 uit canada. We hadden leuke gesprekken en ze nodigde mij dan ook uit om te gaan eten. Het was een gezellige en voor mij goedkoope avond met de oudjes. Ze betaalde mijn eten en drinken en we hadden leuke gesprekken.

De volgende ochtend werd ik al vroeg wakker en begon mijn ochtend met een lekkere wandeling over het strand. Tijdens deze wandeling kwam ik naar een hotel met een heerlijk buffet voor ontbijt. Ik liep er binnen en vroeg hoeveel het was. Het thaise vrouwtje snapte er niks van en vertelde dat alles inclusive was. Ze dacht dus dat ik daar in het hotel verbleef. Maar goed.. ik dacht MOOI!! gratis ontbijt. Het was veel, lekker en heel luxe. na lekker eten ging ik weer!! haha.

Op het strand kwam ik een aantal mensen tegen van de bus en maakte hier een daar een gezellig praatje. Uiteindelijk was het dan al weer avond en liep ik terug naar mijn hotel. ik werd aangesproken door een aantal zweeden. het was erg gezellig en we besloten om deze avond samen te gaan uiteten. na lekker douchen gingen we op naar het jongere gedeelte. Echt super. Allemaal jongeren op matjes aan het strand, gezellige lichtjes en goede muziek. Na lekker eten gingen we naar een bar. Hier werd flink gefeest en gedanst. Erg erg gezellig. Uiteindelijk was het dan al weer 2 uur en was het voor mij tijd om naar huis te gaan.

Hat was echt een super avond met allemaal vuur showtjes op het strand. Erg leuk en heel sfeervol.

Uiteindelijk moest ik de volgende dag weer terug naar Bangkok. Morgen ga ik naar Cambodia voor 3 dagen.

Thailand tot nu toe is echt super. Alleen was ik voor deze trip een beetje belazerd. Ik heb te veel betaald en kreeg niet de hotels met de jongere waar ik om vroeg. Met dit verhaal ging ik terug naar het reisbureau. Het gesprek begon stroef en het leek niet dat ze iets voor me wilde doen. Na een half uurtje babbelen kwam ik dan toch naar buiten met een vrije nacht in het hostel waar ik verblijf en een flinke korting op de bus naar Phuket. Hier was ik tevreden mee en beide waren we blij.

De thaise mensen zijn ook heel bezorgd. Overal waar ik ga word hulp aangeboden. En nee niet omdat ze iets van me willen. Op ko Chang werd ik iedere keer netjes naar huis gebracht in de avond en lieten ze me niet alleen lopen. In de bus word je altijd gevraagt waar je heel gaat en dan geven ze aan wanneer je eruit moet. Echt ze zijn super aardig en behulpzaam. Wat ik wel smerig vind is alle jonge thaise vrouwtjes/meiden met vieze oude mannen. Overal weer je loopt zie je vieze oude mannen lopen met vrouwtjes die veel jonger zijn. En alles alleen om misschien een beetje leven te krijgen in europa of amerika. As je naar een bar gaat staan daar jonge meiden. Als je daar dus als man binnen komt. Maakt niet uit hoe lelijk of hoe knap. Alle mannen hebben minimaal 2 meiden bij zich aan de bar. De meiden moeten ze dan ook daar zien te houden. Uiteindelijkk aan het einde van de avond gaan vele meiden met de vieze mannen naar huis. Bah ik vond het gewoon vies. En alles alleen om geld te verdienen. ik weet wel dat dat hier nu eenmaal normaal is, maar toch moeilijk te begrijpen.

Maar goed. Mijn laatste maan d is van start gegaan. Naar huis gaan komt steeds dichter bij. De tijd vliegt dan ook echt.




Groetjes Lian

  • 13 Januari 2007 - 17:49

    @nke:

    Zo te horen heb je het erg gezellig daar met vele leuke mensen om je heen, hopelijk is je laatste maand ook nog zo geweldig als de rest. Tot over een maand!!!!!
    Goetjes =xxx= Anke

  • 13 Januari 2007 - 20:39

    Broer:

    gratis eten is altijd goed. Net zoals veel eten. Dan hoeft het niet eens lekker te zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 51891

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: