Kancahanburi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Kancahanburi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Kancahanburi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

20 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

Na een indrukwekkende terugreis van Cambodia naar Bangkok ben ik vroeg gaan slapen. De volgende dag werd ik om 7 uur opgehaald voor een 3 daagse trip naar Kanchanaburi. Na 2 uurtjes rijden kwamen we bij onze eerste stopplaats. Dit was een begraafplaats waar duizende krijgsgevangen lagen uit de tweede wereld oorlog. Deze alle zijn omgekomen tijdens het bouwen van de brug over de rivier de Kwai. Ook veel nederlanders lagen hier begraven. Alle thaise mensen meer dan 250.000 zijn niet begraven. Deze werden in de rivier of jungle gegooit. De japanners vonden hun niet belangrijk genoeg. Heel erg geen laatste eer. Daarna gingen we naar een museum waar alles over de oorlog een heel stuk duidelijker werd. Ik schrok ervan hoeveel nederlanders hier zijn omgekomen. We leren zoveel over Hitler en alles maar weinig tot niks over wat hier gebeurd is. Heel treurig aangezien hier tigduizende mensen zijn omgekomen. Het was dan ook erg interesant. Het spoor liep van Thailand naar Burma en hier in Kanchanaburi was het zwaarste stuk waar de meeste mensen zijn overleden. Het Spoor is 415 km lang. Voor ieder spoorbiels of hoe heten die dingen ook al weer, is 1 persoon overleden. Na het museum ben ik over de welbekende brug gelopen. Na deze informatie was het tijd voor een treinrit. De trein reed met een knarsend geluid over een traject dat door de gevangenen in de rotsen in uitgehakt. Ook dit was dus erg indrukwekkend. Het word dan ook de dodenspoorlijn genoemd. Na dit alles gingen we lunchen, het eten was goed en erg lekker. Daarna op naar de tijger tempel. Hier maakte ze te gekke foto's met jou en de tijgers. Natuurlijk sliepen de tijgers, anders was het ook echt niet veilig. Het zijn echt prachtige beesten. Echt super.Met deze te gekke ervaring gingen we naar onze slaapplaats.

2e dag.
vandaag begonnen we met een wandeling langs 7 prachtige watervallen van Erawan. Alles zeven waren heel verschillend maar echt super mooi. Over namen we een lekkere duik in het water. Ze leken wel gemaakt zo mooi heel sprookjesachtig. Bij de bovenste waterval waren heel veel aapjes. En ik kan je vertellen. In ben eerlijk waar in mijn hele reis nog niet 1 keer zo bang geweest als voor deze aapjes. Ze vielen je echt aan. Daar stonden we dan in het water. enige veilige plaats. Maar goed we moesten toch uit het water voor onze tassen. Echt ik was zo enorm bang durfde echt niet. Achteraf hebben we hier dan ook echt zo om gelachen. Van die kleine rottige aapjes waar 7 volwassen mensen het van in een broek doen. Echt geweldig... Achteraf. Vanuit de bomen sprongen ze zo op je als je pech had. Oh wat was ik bang!!! Na dit was het weer tijd voor iets serieus. We gingen weer naar een museum. Hellfire Pas. Hier was een herdenkingsmonument voor alle mensen die geleden hebben en zijn gestorven tijdens het bouwen van de rails tussen Bumra en Thailand. Snap echt niet dat we hier niks over leren. Ze verdienen die eer echt. Wat hier gebeurde is zeker zo erg als alles in duitsland. Mensen werkte tot die in de nacht en alles met de hand. 2 keer per dag kregen ze een armzalig bordje met hele slechte rijst. In 1943 moest het werktempo ook nog eens nog meer omhoog om de oplever datum te halen. Heel veel doden in dze Speedo tijd. Zo werd het genoemd. Na het museum een wandeling over het trajact. heel gek om daat te lopen waar mensen zijn omgekomen. Een hele indrukwekkende dag. En ook deze keer vroeg slapen.

3e en laatste dag.
vandaag begonnen we met lekker Bamboraften. Heel relax over een meertjes. Daarna Nog een keer op een Olifant.( beide niet in mijn pakket maar goed word vrienden met de organisator en dan kan het voor niks) Ook dit was heel relax en een leuk einde van onze te gekke 3 dagen in Kanchanaburi. De drie dagen waren zo goed verzord en erge leuke activiteiten en bezienswaardigeheden. We hadden een heel gezellig groepje met allemaal mensen van mijn leeftijd. Ook de accomodatie was erg leuk. Een hutje op het water. Echt heel gaaf deze dagen, ben echt blij dat ik dit gedaan heb. Nu ben ik weer in Bangkok en over 20 minuten ga ik met de bus naar Phuket!! Nu word het tijd voor zon, zee en strand.Lekker genieten dus van mijn laatste 20 dagen!!! Bah.. Het einde komt nu wel heel dichtbij.

Groetjes Lian

  • 20 Januari 2007 - 10:49

    Evelien:

    geniet ervan zolang t nog duurt!!!

  • 20 Januari 2007 - 14:40

    @nke:

    Have fun!!!!!!
    Groetjes =xxx= Anke

  • 20 Januari 2007 - 16:42

    Dennis:

    net even gekeken naar Phuket "Parel van het Zuiden" super, relax ze
    Groetjes dennis

  • 20 Januari 2007 - 17:29

    Broer :

    je hebt het er maar druk mee. Goed zo. Het is echt genieten ;je verhalen en avonturen te lezen.

  • 23 Januari 2007 - 15:12

    John De Wit:

    dus jij ben het zusje van mijn mentor mnr. stienen
    echt een relaxte vent

    volgens mij zit da reizen in de familie of niej

    ps skonne verhalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 51889

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: