Phuket en Ko Phi Phi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Phuket en Ko Phi Phi - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Phuket en Ko Phi Phi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

25 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

Van Kanchanaburi ging ik mat de nachtbus direct naar Phuket. Dit is 1 van de meest bezochten plaatsen van Thailand. Hier zou ik weer bij iemand in huis net als de laatste maand in NZ. Couchsurfen dus. Aangekomen in Phuket belde ik Julie op. Ze moest tot 8 uur werken dus we spraken af bij de duikschool waar ze werkt. Zelf was ze op een andere lokatie en ze zou me daar dan opkomen halen. Iedereen vroeg me ik Julie dan van kon. Mijn antwoord was dan.kk ken haar eigenlijk niet. Toen Julie er uiteindelijk was hebben we het dan ook vaak moet uitleggen dat slapen bij mensen die je niet kend. Julie was echt een toffe meid en woont in een gezellig klein huisje. We hebben gezellig gebabbeld en het leek echt alsof wel elkaar al jaren kende. De volgende dag moest ze weer de heledag werken. Ze bracht mij naar de place to be in Phuket waar ze me later weer op kwam halen. Ik heb me wel vermaakt maar Phuket is dus echt niet mijn plaatsje. Komt er niet echt in aanraking met backpackers wat het saai maakt. Het is te groot en vooral oudere. Onze tweede avond gingen we uit. Het was gezellig met al haar collega's. Ook al was het met haar echt te gek, toch ging ik de volgende dag weer verder. Naar het echte paradijs. Ko Phi PHi. En hier is het echt te gek. Een heel klein eiland met heel veel backpackers. Hier is het te doen. En de stranden.... die zijn echt prachten. Mooi tussen de bergen. Kan ook op plaatsten 100 meter het water in lopen en dan is het water alnog maar tot je middel. De eerste dag ben ik hier een zonsondergang tocht gaan doen. Tijdens deze toch gingen we ook naar het eiland waar de film The beach is opgenomen. En daar viel je mond echt spontaan open. Zo mooi...Leek even dat ik naar groot doek keek met daarop de film. Echt heel mooi. Ook de zonsondergang was super. Dat was dan ook echt even genieten. Na deze tocht ging ik weer op stap. Iedereen loopt hier met kleine emmertjes rond. Daar krijg je je coctails in. Ziet er echt erg grappig uit. Het was echt een te gekke avond die erg lang duurde. Na het stappen om 5 uur sprongen we met vele de zee in om af te koelen. Ondertussen genietend van prachtige sterrenhemel. Het is hier dan ook echt paradijs op aarde. Dacht dat ik na Fiji wel wat gewend was maar nee.. het kan dus nog mooier. Vandaag heb ik niet veel gedaan. Ik was behoorlijk lam van de vorige avond en heb dan ook lang in bed gelegen. Ook dat kan wel eens genieten zijn. De rest van de dagen wissel ik af met niks doen en duiken. Morgen eerst nog een dag niks doen en daarna 2 duiken waarna ik 30 meter diep mag. Ben benieuwd schijnt hier echt heel mooi te zijn en als het onderwater net zo mooi is als hier erboven dan ga ik mijn ogen uitkijken.

Nou mensen tot zover weer een kort verhaaltje. tot de volgende keer.

Oh ja. sta trouwens voor een tweede keer met foto en intervieuw in de krant van NZ. Haha word er nog beroemd!! haha

Groetjes Lian

  • 25 Januari 2007 - 11:41

    Evelien:

    goed bezig!

  • 25 Januari 2007 - 14:29

    Suus:

    Als je maar niet naast je schoenen gaat lopen met al die artikels in de krant!
    Groetjes en nog veel avontuur plezier

  • 25 Januari 2007 - 18:59

    @nke:

    Zo te horen is het super mooi daar, ik ben erg benieuwd naar de foto's!!!!

    groetjes =xxx= Anke

  • 30 Januari 2007 - 10:32

    Lei Kurvers:

    Dat alle avonturen nog in je kopje passen het is erg indrukwekkend om te lezen. Kun je als je terug komt nog wel genieten van ons kouwe kleine kikkerlandje? Hier is niet veel nieuws dus geniet daar maar....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 51894

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: