Ko Toa en Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Ko Toa en Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Ko Toa en Bangkok

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

09 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

Even een moment om bij stil te staan. Dit word mijn laatste bericht van mijn reis. Met nog 1 dag Bangkok voor de boeg type ik mijn laatste verhaaltje. Mijn laatste dagen heb ik doorgebracht op het sfeervolle Ko Toa. Echt een heel leuk eiland en dan samen met Ko Phi Phi mijn meest favoriete plaatsje in Thailand. Ko Toa heeft een lang uitgerekt strand maar het water komt heel hoog waardoor het toch heel klein lijkt. Het water is hemels blauw en lekker koel. dat heb je dan ook wel nodg want de laatste paar dagen was het erg warm. Iedere 5 minuten moest je dan ook het water in om af te koelen. Vanuit Ko Toa kan je met een bootje naar een prachtig prive eilandje. Echt prachtig daar. Het zand lijkt net wit poeder en de zee in blauwer de blauw. Echt heel mooi. Ik heb deze dagen hier niet veel gedaan. Ik had drie dagen op het eiland. 1 dag ben ik naar het prachtige prive strand geweest en 1 dag heb ik gedoken. Deze keer was ik wel 100% fit waardoor ik voor een gedeelte van de advance duik kon gaan. Ik heb de diep duik gedaan waardoor ik nu voordat in plaats van 18 meter, 30 meter diep mag gaan. De dui ging echt perfect en alle onderdelen die ik onderwater moest doen gingen zonder problemen. Dit was echter niet vanzelf sprekend. Rond de 30 meter kan je, je namelijk een beetje gek voelen. Alsof je een joint hebt gehad ( zo omschrijven ze het) Zo moesten we bijvoorbeeld met de vingers aftellen van 10 naar nul. 10 vingers omhoog vuisten 9 vingers vuisten 8 vingers enzenz. Best simpel maar 1 jongen begreep er echt niks van. We hadden het op de boot nog geoefend zodat we wisten wat de bedoeling was. Maar deze jongen snapte echt niet wat hij moest. Was voor ons dan ook erg grappig, want hij keek ons alle als een pannenkoek aan, van wat willen jullie nou van me.... Maar goed mij duim verliep goed dus heb ik dat papiertje ook weer op zak!!! De duiken op zich waren wel mooi maar niet indrukwekkend. De vis wacht prachtig en het waren er echt heel veel. Ze zwommen vlak langs je af en soms raakte ze je zelfs aan. Maar ook hier was het coraal niet zoals ik gehoopt had. Ik miste de kleuren die in Fiji vollop aanweig waren!! Maar goed, misschien ben ik wel te verwend!!
De laatste dag heb ik op het strand gelegen. Nog even de laatste zon meepakken. S'avonds was er een grote party en hier moesten we natuurlijk heen. Maar al snel hadden we het gezien. Iedereen was zo dronken dat het echt niet leuk meer was. Maar buiten dat, was Ko Toa echt super. S'avonds het hele strand vol met lichtfakkels, relaxe muziek en ligmatjes. Echt een supersfeertje. Maar goed terug naar Bangkok.

En hier trof ik het weer. Ik zat in de bus langs een jongen uit NZ. Na gezellig buurten vroeg hij naar welk hotel ik ging. Ik had nog niks geboekt, waardoor hij aanbood om bij hem te verblijven. Bij het hotel aangekomen bleek het een luxe hotel te zijn met zwembad, mannetjes die je tassen dragen en deuren voor je open houden, lekker onbijt enz. En hij moest ook nog eens meer betalen omdat hij niet alleen was gekomen maar met mij. Ik gaf aan de helft te willen betalen maar dat wilde hij niet. De volgende dag verliet hij Thailand en hij moest zijn thaise geld op hebben. Mooi geregeld dus. Luxe kamer, en ontbijt!!!VOOR NIKS!! Aangezien we in de nacht aan waren gekomen zag ik de volgende ochtend pas weer hoe druk Bangkok is. Na alle rust en pracht van de eilanden krijg je er serieus schrik en ik verlangde meteen terug naar Ko Toa. Maar goed er moest gewinkeld worden. Maar ook dat is niet echt goed voor je zelfvertrouwen. Alles is hier gemaakt voor de slanke thaise meiden. En in plaats van een s moet ik hier een L hebben. Whaaaaa, weg je zelfvertrouwen.

Vandaag dus winkel in en winkel uit gegaan. Morgen ga ik nog naar de weekendmarkt voor de laatste koopjes en dan in de nacht vlieg ik naar huis. In plaats van weken aftellen zijn het nu uren. Dus mensen tot snel.

Lian

  • 09 Februari 2007 - 12:56

    Evelien:

    hee lian,

    k heb echt super genoten van je verhalen, ben stiekem enorm jaloers....

    maak de laatste paar uren zo mooi, dat ze onvergetelijk blijven!!!!

    groetjes evelien

  • 09 Februari 2007 - 16:22

    Miranda:

    hey lian,
    nog veel plezier de laatste uurtjes en een goede terugreis. En tot zondag!
    gr miranda

  • 09 Februari 2007 - 16:28

    Leonie:

    Heey Lian,

    Ik heb de verhalen van je anvonturen met veel plezier gelezen.
    Door deze mooie reis ben je ongetwijfeld weer een paar ervaringen rijker geworden.
    Geniet van de laatste uurtjes die je nog voor je hebt.

    Groetjes, Leonie

  • 09 Februari 2007 - 16:53

    Ruud:

    heb je verhalen met plezier gelezen. nog veel plezier de laatste uren en zie je snel.

    Groeten

  • 09 Februari 2007 - 18:46

    R'b'N:

    He Lian,
    Wat een reis zeg, ongeloveloos. Ik spreek je zondag en wil al, ik zeg al, je verhalen horen!!
    C Ya

  • 10 Februari 2007 - 09:17

    Ron Kessels:

    Wat jammer dat je reis is afgelopen! Het was heel erg leuk om jou bij ons op bezoek te hebben, nog bedankt voor cadeau bonnen, het heeft ons erg goed gesmaakt. We zijn nu druk bezig met onze reis naar NL en dan komen we jou en Frank zeker effe opzoeken. Veel plezier thuis en we zien ons. Cheers

  • 10 Februari 2007 - 11:48

    Witte:

    je hebt echt een supervakantie gehad dat lees ik in je verhalen en mooi.
    Als ik in Nederland ben wil ik de foto's zien.
    En een goeie terug reis ben wel een beetje te laat denk ik.
    Spreek je wel weer doei WITTE

  • 10 Februari 2007 - 12:57

    Dennis:

    Je zult nu wel ergens in de wolken zijn, Een SUPER avontuur. gr dennis

  • 20 Februari 2007 - 05:05

    Maartje:

    Ben je inmiddels al weer thuis? ik hoop dat je reis geweldig was! We moeten afspreken als ik ook weer in het land ben (oktober), ja dat duurt nog even.
    Ik ben net een week in Wellington en ik vermaak me prima. Ben nog niet op het zuidereiland geweest, maar ik heb geen haast. De shampoo is inmiddels op, heb jij van die van jou genoten?
    mij kun je nog steeds volgen op: maartjeverhoeckx.waarbenjij.nu
    Liefs!

  • 23 Februari 2007 - 11:18

    Dorien Van De Ven:

    ik heb met regelmaat je verhalen gelezen.
    leuk om je zo weer een beetje te leren kennen.
    heel veel groeten (ook aan je ouders)en wie weet, misschien nog eens tot ziens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 51893

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: