Ko Phi Phi en Ko Phag Nan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Ko Phi Phi en Ko Phag Nan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

01 Februari 2007 | Nederland, Amsterdam

na twee dagen lekker op het strand liggen, relaxen, lekker eten, en gezellig uitgaan werd ik de derde ochtend wakker in Ko Phi Phi in een heel andere conditie. Ik was ziek. Iets wat je echt niet wil zijn op dit eiland. Te leuk en te veel te doen, ik had geen tijd om ziek te zijn. Maar uit bed komen lukte niet. Of ja.. ik moest wel iedere 15 minuten om naar de wc te rennen. Ik dacht nou ja dan.. vooruit 1 dagje. Maar nee ook de volgende dag was het nog steeds niks beter. En ik was echt goed ziek. Eten ging niet, als ik het alleen al rook werd ik misselijk. En ik had twee duiken op het programma staan. Maar dit ging echt niet lukken. Na 5 meter lopen was ik echt kapot. In was gewoon kwaad en baalde echt. Ko Phi Phi is zo geweldig daar mag je gewoon niet ziek worden. Maar goed. De derde ochtend ging ik naar het ziekenhuis. Daar vertelde ze mij dat ik een voedselvergifteging had. NEEEEEE!!!! GEEN TIJD VOOR. Ik kreeg zware medicijnen, en deze deden goed hun werk. De vierde dag kon ik weer naar het strand. Veel doen lukte niet. Ik had totaal geen energie aangezien ik drie dagen niks had gegeten. In de avond stond ik te popelen om weer uit te gaan. Maar nee. Na een dag op het strand hangen had ik het weer helemaal gehad. De volgende dag was het weer een stukje beter en kwam er ook weer wat actie in. Ook nu bleef voor het eerst het eten langer dan een uur in mijn lichaam wat een hele vooruitgang was. Morgen zou de laatste dag Ko Phi Phi zijn dus snel heb ik maar een duik geboekt voor op mijn laatste dag. Ook deze avond heb ben ik weer vroeg gaan slapen. De volgende ochtend moest ik duiken dus wilde wel fit zijn. En dat was ik redelijk. Ze wisten dat ik flink ziek was geweest dus daar hielden ze rekening mee. Het duiken was mooi. Heel veel vis in alle kleuren. Het coraal viel een beetje tegen. Dit was niet zo kleurig en veel was verwoest. Na Fiji was het dan ook geen indrukwekkende duik. Maar goed, weer twee duiken meer op mijn lijst en dus weer meer ervaring. Dat kan nooit kwaad. De avond ben ik flink op stap geweest. In de afgelopen dagen hebben we met veel leuke mensen een grote groep gevormd. Dus gezellog met zijn alle uiteten en daarna party.Dat is hier wel echt zo gaaf. Mijn laatste avond dus ja even flink laten gaan. We zijn verschillende barretjes afgegaan en het was echt super gezellig.

Tijd om afscheid te nemen van het te gekke eiland. Het was echt super. Op naar Ko Phag Nan. De hele dag gingen Julita (meid uit polen, deelde ik mijn kamer mee in Phi Phi)en ik van de boot in de bus en dan weer op de boot. Uiteindelijk kwamen we laat en vermoeid aan in Ko Phag Nan. Dit eiland staat bekend om de fullmoon Party. Rond deze tijd is het hele eiland vol. Er komen dan ook misschien wel 20.000 mensen op af. dat moeten we natuurlijk meemaken. Hier zitten we nu op een strand waar je met een klein bootje heen moet. Op dit strand ligt 1 resort met allemaal luxe bungalows. Het is een soort gezondheidsgebeuren. Echt helemaal te gek. We hebben ons eigen prive strandje, de mensen zijn allemaal even vriendelijk en het eten daar kan je niet vanaf blijven. We lijken wel 1 grote familie. Je kan hier ook allerlei dingen doen als yoga, massages, en weet ik niet wat allemaal. Echt een plaatsje om je lekker te later verwennen. En het kost ( in nederlandse begrippen helemaal niks) Zou je naar een resort als dit in nederland gaan dan ben je minimaal een paar honderd euro per dag kwijt. Dit is dan ook echt niet de plaats van de fullmoon party. Daarvoor pakken we morgen het bootje. Ben erg benieuwd wat daar allemaal te beleven is. Men zegt dat het iets is waar je moet zijn geweest tijdens je verblijf in Thailand. Ben benieuwd dus....!!!Tot die tijd geniet ik hier van het heerlijke eten en de lekkere masages!!! de 4e ga ik naar Ko Toa mijn laatste eilandje. daar blijf ik tot de 8e. Dan snel terug naar Bangkok om nog even flink te winkelen. En ja dan is het zo ver!!!!!!!!!!!!!! terug naar het koude nerdeland!! als ik eraan denk word ik zelfs een beetje zenuwachtig. Het is zo een gek idee om na zo een lange tijd terug te gaan. Krijg er gewoon een akelig gevoel van!!


Dus mensen tot snel!!!!

Groetjes Lian

  • 01 Februari 2007 - 13:05

    Susanne (AC Herten):

    Goh, Lian wat vervelend dat je ziek bent geweest op dat mooie eiland. Een vriend van mij is pas ook in Thailand geweest en heeft de Fullmoon-party mee gemaakt, dat moet echt super gaaf zijn! Flink feesten daar, tis echt een feesteiland! Inmiddels zit hij nu in Australië, hij kreeg geen visumverlenging voor Thailand meer!
    Geniet van je laatste dagen van je supermooie reis, feest er flink op los! En als je terug bent, willen we graag van je verhalen genieten bij ons hiero in Herten!

    Groetjes van Susanne (ook wel namens het hele team hoor!)

  • 01 Februari 2007 - 16:46

    R'b'N:

    He Lianneke,
    bisse aane spoedpoep gewaes-j? Des neet zôee prettig. Geneet d'r now nog mêr un waekske van, dan zeen vae os weer heej...met unne saté d'r beej.
    Groete van Robin

  • 02 Februari 2007 - 13:28

    @nke:

    Hey Lian,

    Gelukkig heb je toch nog 1 duik kunnen doen. Nog veel plezier in Ko Toa en Bangkok en tot snel!!!!!!!!!
    Groetjes =xxx= Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 51867

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: