Chang Mai, Sukhothai, Ayuthaya - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Chang Mai, Sukhothai, Ayuthaya - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Chang Mai, Sukhothai, Ayuthaya

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

09 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

Mijn laatste dag in Chang Mai heb ik een flinke tocht gedaan. Om 7 uur in de ochtend vertrokken we met 9 man in een busje naar de langnekvrouwtjes. Dit was erg toeristisch. Het was dan ook geen bestaande village maar een opgezet dorpje voor de toeristen. Met 5 jaar krijgen de vrouwen hun eerst ringen (vroeger bescherming tegen tijgers) daarna iedere 3 jaar krijgen ze er ringen bij. Echt een stom gezicht en niet te begrijpen dat ze dat nog steeds willen en mooi vinden. Na even rondgelopen te hebben gingen we weer het busje in op naar de Apentempel. Dit is een tempel met een mooi meertje en heel veel apen. Je kan ze dan ook voeren wat ze gewend waren. Je moest je tas dan ook goed in de gaten houden voordat ze ermee vandoor gingen.

Daarna was het lunchtijd en een heerlijk buffet stond op ons te wachten. Na lekker eten reden we naar het noordelijkste puntje van Thailand aan de grens van Burma. Hier was op het moment veel politie vanwegen de bommen. Het was er erg druk met kraampjes en mensen. Veel mensen van Burma komen in Thailand werken aangezien de daar beter betaald worden.

Uiteindelijk reden we naar onze laatste stop. Dit was het drielandenpunt. De golden Triangel. Hier komen, Burma, Loas en Thailand bij elkaar. Ook was hier de 4e langste rivier van de wereld (naam kwijt). Er stond en enorme budha en veel kraampjes.

Uiteindelijk was het al laat en begonnen we aan onze terug weg van 4 uur. De route was mooi met mooie bergen, riviertjes en dorpjes.

Sukhothai!!
Vandaag op naar sukhothai. Daar aangekomen was er iets mis gegaan en hadden ze geen kamer voor mij. Ook de hostels in de omgevindg waren allemaal vol. Twee jongens die dit verhaal beetje meekregen boden me 1 van hun kamers aan. Beide hadden hun eigen kamer. Zei gingen bij elkaar in bed en ik kreeg een kamer. Mooi geregeld dus. Erg aardig. Snel douchen en daarna ging ik met de jongens ( David londen, Simon zwitserland) naar de markt waar we een aantal gerechten probeerde. Sommige waren heel lekker andere minder. Maar goed gemiddeld koste ze 10 cent!! haah.

De volgende dag begonnen we met het huren van een fiets. Hiermee gingen we naar de enorme tempel. Het historisch park. Prachtig wat een werk die mensen vroeger deden voor het geloof. Erg mooi. Na veel foto's brachten we de fiets terug en namen we een scooter. Hiermee gingen we naar Nieuw Sukhothai. Hier hebben we rondgekeken en ook weer een aantal tempels bekeken. Vroeger was Sukhothai de hoofdstaat vandaar de vele tempels. Ook hier stond weer een marktje met lekker fruit. Het fruit is hier dan ook echt super lekker. Watermelloenen, ananas, bananen. Echt heerlijk zoet. Moet zelfs uitkijken dat je er niet teveel van eet. Na Nieuw sukhothai reden we gewoon maar wat rond en kwamen we uiteindelijk in een dropje terecht waar ze geen toeristen gewend waren. Maar ze vonden het super. Eerst stopte we bij mensen die de enorme beelden maken bij de tempels. Wat een werk. Ze lieten ons alles zien en het hele dorp kwam naar ons kijken. Uiteindelijk reden we weer verder en kwamen we bij een voetbal veldje. Hier hebben we met de kindjes gevoetbald. Dit was echt zo gaaf. Iedereen kwam kijken en stonden ervan te genieten. Na een uur waren we uitgeput en gingen we weer. de kindjes en mensen die stonden te kijken kwamen met in elkaar gevouwen handen naar ons toe om ons te bedanken. Dit was dan ook echt heel bijzonder. Een leuk einde van de dag. Snel lekker eten en dan vroeg slapen.

Op naar Ayuthaya. Ook hier zou ik twee nachten blijven. Aangezien dit weer en dropje was met alleen maar tempels heb ik het veranderd naar 1 nacht. De tempels zijn wel prachtig maar goed. Na 10 dagen en 20 tempels heb je er ook wel weer genoeg van. We kwamen laat aan en ik ben dan ook meteen gaan slapen. De volgende ochtend heb ik even rondgefietst en snel een aantal tempels bekeken. Mooi maar een uur was genoeg. Daarna heb ik de trein terug naar Bangkok gepakt.

Hier heb ik weer een aantal dagen geplant. Normaal heb ik een hekel aan plannen. Maar goed. Iedereen denkt dan misschien dat ik wel tijd genoeg zal hebben maar dat is echt niet zo. Vandaar dat ik het een en ander weer geregeld heb voor de komende dagen zodat ik zeker weet dat ik een bus heb op de dag dat ik wil en daaar dus geen dagen door verlies.

Morgen ga ik naar Ko Chang. Even lekker gelaxen op 1 van de mooie eilanden van Thailand. Daarna terug naar Bangkok om de bus naar Cambodia te pakken. Hier ga ik naar de grootste tempel Angkor Wat. Na twee dagen ga ik weer terug naar Bangok. Daarna ga ik naar Kanchanaburi waar ik de tijgertempel ga bezoeken en het nationaalpark. En dat zijn dus mijn komende 11 dagen!! Druk maar op deze manier krijg ik alles te zien wat ik wil zien.

Groetjes Lian

  • 09 Januari 2007 - 14:15

    Claudia:

    ik heb er maar een woord voor 'sjiek' wat jij allemaal meemaakt. Thailand lijkt mij ook fantastisch. Hey 'tempel' ze nog en tot gauw. groetjes van Claudia

  • 09 Januari 2007 - 15:59

    Broer:

    volgens mij moet ik nog maar eens voor een reisje thailand gaan kijken.

  • 09 Januari 2007 - 21:31

    Suus:

    Hoi Lian
    Ik heb van ome Tjeu gehoord dat je de namen van de kinderen vertaald hebt HARTSTIKKE BEDANKT je bent een engel (slijm slijm)Het is te gek wat je allemaal al gezien hebt en het lijkt mij dan ook een hele ervaring.Als je nog tijd over hebt en je ziet ergens een mooi beeld(je)van een olifant met de slurf omhoog(brengt geluk)wil je die dan nog voor mij meenemen.Deze wil ik pap graag voor de verjaardag geven.Kijk maar misschien zit je koffer al vol genoeg.Nog heel veel plezier in Thailand.
    Groetjes Suus

  • 10 Januari 2007 - 13:34

    @nke:

    Hey Lian,

    Zo te zien verveel je, je nog steeds niet. Nog veel plezier op de komende 11 geplande dagen!!!! have fun
    Groetjes =xxx= Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 51859

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: