3 daagse trektocht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu 3 daagse trektocht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

3 daagse trektocht

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

04 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

Een 3 daagse trektocht stond op het programma.

Dag 1:
om Half 10 in de ochtend stapte we met 9 man achter in een busje. Deze bracht ons na een aantal stops voor de laatste boodschappen naar de olifanten. Daar stapte met twee man op 1 olifant. Best een hoogte en wat wiebelen die beesten. Toch heel anders als een paard. In een slom tempo maakte we een leuke tocht door het bos en door de riviertjes. Onderweg kon je zakken met bananen kopen voor de olifanten. En dat weten ze. Elke 10 meter stopt hij brengt zijn slurf naar je toe en wacht hij totdat je hem iets geeft. Daarna loopt hij weer een meter of tien en dan begint hij weer met hetzelfde ritueel. Erg grappig. na een tocht van een uur was het tijd voor lunch. En dit was lekker. Ik was best bang voor de komende 3 dagen vooral voor het eten. Maar nee. Het was echt lekker. Na de lunch waren we zelf aan de beurt met lopen. En niet zo zuinig. Het was alleen maar berg op en dat in een behoorlijke warmte. Iedere 10 meter moesten we dan ook echt op adem komen. Na 3 uur zweten kwamen we bij ons kampje. Hier was een hut met daarin een matje en een slaapzak voor iedereen.
Al snel was het tijd om onze vesten uit de tas te pakken. Dit zou je dan ook misschien niet verwachten. Maar zodra de zon weg was was het echt koud. Na het eten ben ik dan ook snel in mijn slaapzak gekropen om op deze manier toch nog een beetje warm te blijven.

Dag 2:
Vroeg in de ochtend werd iedereen wakker van de kou. Ik leek wel een ijsklontje. Snel de zon opzoeken voor te ontdooien. Na een stevig ontbijt was het tijd voor onze tweede flinke wandeling. Weer ging het berg op en berg af. Ook deze keer was het weer behoorlijk zwaar. Iedereen had dan ook behoorlijk verzuurde benen en berg op ging als maar langzamer. Onderweg kwamen we door kleine dorpjes waar de mensen echt terug in de tijd leven. Geen schoon water, en geen stroom. overal kon je dan ook sjaaltjes kopen van de mooiste kleuren voor 2 euro waar ze een maand aan werkte. Ook kwamen we door veel rijstplantages waar ze onder de hete zon flink aan het werk waren. En dan vooral de vrouwen. Wat de mannen deden.... geen idee!!! Uiteindelijk na 4 uur flink zweten kwamen we bij onze wasplaats aan. Een heerlijke waterval. Iedereen was blij en snel maakte we een weg naar het water. Eenmaal daar ging het iets lanzamer. Ijs en ijs koud water. Maar goed, opfrissen was wel nodig dus hup... het water in. Heerlijk... eindlijk voelde ik mij weer een beetje schoon. Na even genieten van het frisse water moesten we nog een laatste klim van 20 min naar onze slaapplaats. Ook hier was onze slaapplaats hetzelfde. Matje en dekentje. Snel maakte we een kampvuur om de kou voor te zijn. Lang bleven we niet wakker. Na het heerlijke eten waren we allemaal behoorlijk moe en gingen we weer slapen.

Dag 3:
Ook deze ochtend waren we weer vroeg wakker. Na het ontbijt begonnen we aan op onze laatste tocht. Deze was een stuk gemakkelijker. Deze keer was het vooral bergaf en vlak wat na twee dagen bergop wel fijn was. Tijdens de tocht werden we weer verast met prachtige vergezichten. Erg erg mooi. Deze keer konden we dan ook een stuk meer genieten. Uiteindelijk kwamen we dan bij het bamboraften.Dit was lekker relax. Op een raft gemaakt van bambo gingen we door een prachtige rivier. Echt de natuur is ook hier erg mooi. Dit was even een uurtje echt genieten van de omgeving zonder zelf ook maar iets te hoeven doen. Na het raften gingen we snel terug naar het hostel. Hier lekker douchen en even uitrusten. Vanavond gaan we met zijn allen lekker eten.

De afgelopen dagen waren behoorlijk zwaar maar echt te gek. Thailand beschikt dan ook echt over een mooi stuk natuur. Prachtig groen met vele watervalletjes en leuke bruggetjes. De temperatuur was eigenlijk vrij aangenaam over de dag. Maar goed als je flink moet werken word het vanzelf wel heet. De nachten waren ijs en ijs koud wat niemand had verwacht. Onze groep was echt te gek. Iederen zorgde voor elkaar en er werd super samengewerkt. Echt een te gekke ervaring.

Morgen staat alweer een lange dag op me te wachten. Om 7.30 vertrek in naar de langnek vrouwtjes. Een lange rit heen en terug zal zorgen voor een lange dag.

Foto's op het internet zetten zal de komdende tijd niet gaan. Internet is hier te langzaam. Maar goed ik bewaar ze wel voor thuis. En neem maar van mij aan, ook deze keer zijn het echt super foto's.

Groetjes Lian

• 04 Januari 2007 - 16:54

Ruud:

hey Lian

K zie dat jij goed vermaakt daar in thailand, nu maar ff lekker uitrusten

spreek je snel

groeten uit asten

• 04 Januari 2007 - 17:50

@nke:

Zo te zien heb je een prachtig land uitgezocht, veel plezier nog!!!
    =xxxx= Anke

• 04 Januari 2007 - 20:11

Lei:

T klinkt allemoal wie ein groatte indiana lian stienen jones film. Doon de langnekjes de groette. Geneet

• 05 Januari 2007 - 04:32

Harm:

Hey Lian, ik zit nu nog ffkes in Rotorua. Morgen ga ik naar Taupo voor 2 dagen, 2 dagen naar het nation park en dan weer terug voor 1 nacht naar Auckland.

Het weer is omgeslagen het is hier lekker warm rond de 25 graden.

Lian nog veel plezier.

Groetjes Harm

• 07 Januari 2007 - 10:19

Dennis:

Hoi Lian,

WOW wat een avontuur!

Ik hoorde gister van jouw site
    Nog het allerbeste voor 2007.
    Geniet ervan

Groetjes dennis

• 08 Januari 2007 - 09:44

Brechtje:

Hoi Lian,

Zo te zien vermaak je je goed daar. Bij ons regent het alleen maar dus er is niet veel aan...:( Nog een fijne tijd daar en geniet ervan!

Groetjes,
    Brechtje