Gelukkig Nieuwjaar??? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Gelukkig Nieuwjaar??? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Gelukkig Nieuwjaar???

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

01 Januari 2007 | Nederland, Amsterdam

Van Bangkok ben ik dus naar Chang Mai gereisd. Na 10 uur met de bus kwam ik om 4.00 uur eindelijk aan in mijn Hotel. Snel gaan slapen, de volgende dag was het immers oudjaarsavond.
Maar goed.. eerst nog de dag invullen. Ik ging samen met een amerikaan op aanraden van de mensen van het hotel naar een plaatsje in Chang Mai waar allemaal showtjes werden gedaan met onder andere apen, olifanten, slangen enz.
Na onze eerste show bij de slangen had ik het al helemaal gehad. Het was echt verschrikkelijk. De dieren zijn in een enorme slechte staat, en ik had dan ook echt moeite om naar de show te kijken. Ook de hokken van de dieren waren echt schandalig. Het was gewoon een kippenren met een beetje stro. Echt geen plaats voor mij. Met een schuldig gevoel ( dat we daar waren geweest) gingen we maar naar het centrum van Chang Mai. Hier werd alles voorbereid voor DE avond!!! Een hele grote markt, en overal waren mensen in de weer. We besloten dan ook om maar terug te gaan naar het hotel om even te rusten voor het echte feesten kon beginnen.

Om 8 uur pakte we de tuktuk naar het centrum. Geweldig.. eerst over de markt gelopen waar echt de mooiste dingen werden verkocht. Zou er zo mijn hele huis mee kunnen inrichten. Het was er enorm druk en er hong een super sfeertje. Na het eten van een lekkere pizza gingen we naar een pleintje. Hier kon je voor 100 bath (2 euro) een soort lampion (hele grote meter hoog) kopen. Deze werd van onder warm gemaakt waardoor hij de lucht in ging. Het werkte hetzelfde als een luchtballon. Honderden misschien we duizende van die lampionnen hongen in de lucht en het leken wel sterren. Echt super mooi. Uiteindelijk gingen we naar een podium midden op het plein. Het plein stond helemaal vol. Schouder tegen schouder. Op dat podium werd normaal een hele show gegeven wat op tv werd uitgezonden. Maar deze keer was het anders. Het was inmiddels 11 uur. En tot nu toe was echt alles perfect. Maar toen kwam de minister op de enrome schermen met het verschrikkelijke nieuws. Het was allemaal in het Thais en we konden er dan ook niks van verstaan. Maar hij was serieus en had een droevige stem. Dat het niet om een te gek nieuwjaar ging was wel duidelijk. Maar wat dan wel... Op dat moment sprak een amerikaanse man ons aan en vroeg of we een idee hadden van wat er aan de hand was. Dat het niet goed was, was voor ons duidelijk. De man vertelde ons dat er 6 bommen waren ontploft in Bangkok en dat men nog 24 bommen meer verwachten. Daarvan ook een aantal in Chang Mai. De minister verzocht dan ook iedereen om naar huis te gaan, en ons niet op drukke plaatsen te verzamelen. Na dit bericht waren de duizende mensen op het plein en in de straten dan ook in enkele minuten weg. Alleen de toeristen stonden een beetje verdwaald om zich heen te kijken. Ik wist dan ook echt niet wat ik moest denken. Normaal thuis zie je zoiets op het nieuws en denk ja oh.. dat is ver weg. Maar nu stond ik op de plaats wat eventueel een doelwit zou kunnen zijn. Ik was niet bang, maar had wel een heel raar gevoel. We liepen nog langs een aantal barretjes waar een aantal verdwaalde mensen probeerde er nog iets van te maken. Maar nee. Het was inmiddels 12 uur geweest en af en toe ging er een prachtige pijl de lucht in. Normaal op deze plaats is het een enorme drukte en gekte op dit tijdstip met enorm veel vuurwerk. Maar dit keer niks... Om half 1 was ik dan ook weer terug in het hotel. Wat was dit erg. Iedereen in het hotel had zich al maanden verheugt op HET te gekke nieuwjaar in Thailand wat eindigde in een droevige avond. Dat we deze avond nooit zullen vergeten is wel duidelijk, maar dat zal niet op een positieve manier zijn. Wat een teleur stelling. Tot nu toe is er in Chang Mai nog niks gebeurd. Of dit nog gaat komen?? Geen idee.

Morgen ga ik lekker de jungle in voor 3 dagen. Dus ja.. dat zijn niet de drukke plaatsen!! Ben de komende dagen dan ook niet te bereiken!!

Ik hoop dat jullie allemaal een iets gezelligere jaarwisseling hebben gehad!!!

Groetjes Lian

• 01 Januari 2007 - 05:17

Pieter:

happy new year! enjoy it!
    liefs

• 01 Januari 2007 - 18:21

Claudia:

Zalig nuujaor!!pas goed op jezelf lian en geniet van de rustige jungle.

• 01 Januari 2007 - 18:32

Linda Konings:

hey lian
    gelukkig nieuwjaar voor jou en wat jammer dat het zo is afgelopen. geniet in de jungle.

groetjes linda

• 01 Januari 2007 - 21:04

Robin En Miranda:

he Lian,
    Gelukkig nieuwjaar. Wij hebben ons kostelijk geamuseerd in de Apostel. Jammer dat het voor jou zo uitpakte. Gistermiddag vernamen we hier al op de radio dat het mis was in Bangkok en we hebben nog aan je gedacht. Hoe dan ook maak er nog wat moois van en veel plezier in de jungle.

Robin en Miranda

• 02 Januari 2007 - 17:35