Eerste dagen Thailand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Eerste dagen Thailand - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Thailand

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

30 December 2006 | Nederland, Amsterdam

Na een behoorlijke vlucht kwam ik eindelijk aan in Bangkok. Hier een taxi gepakt en snel naar mijn hostel gegaan. Het was inmiddels al 3 uur s'nachts dus was wel toe aan een lekker bed. Dit viel helaas tegen. De bedden hier zij net planken met een laken erom. Het was maar goed dat ik er moe was waardoor ik toch in slaap viel.

De ochtend werd ik al vroeg wakker. Ik vloede mijn hele lichaam... weet ik toch ook weer dat alles er nog aan zit. Toch fijn zo een bedden.
2 amerikanen vroegen of ik zin had om mee te gaan naar Wat Pho. Hier zie je tempels, en de grootste buddha (46 meter lang)? Natuurlijk ging ik mee. Eerst namen we de trein naar de andere kant van bangkok. Daar namen we een taxi naar Wat Pho. Daar een hele tijd rondgelopen te hebben tussen de prachtige tempels beelden enz liepen we nog even over een marktje. Echt alles was er te koop zelfs kunstgebitten!!! HAha. Uiteindelijk kwamen we bij een meertje waar we een boottocht deden van een uur door kanaaltjes. Erg indrukwekkend. Je kwam door de buurt waar de armere mensen wonen. Echt armzalige huisjes. Uiteindelijk namen we de tuktuk terug naar de trein. En dit leek wel een race. Niet te geloven dat we levend aankwamen bij het station. Voordat we terug gingen naar ons hostel gingen we eerst in een enorm winkelcentrum eten. Hier hebben ze 1 verdieping met alleen maar eten. Kan er dus kiezen wat je wil, voor iedereen iets. Goed voor mij dus....Echt een prachtige locatie om te eten. Life muziek, heel schoon en luxe en je eet er voor 3 euro!!! Na het eten gingen we snel terug naar het hostel. Onze eesrte dag was dan al behoorlijk ingevuld en het as tijd om te slapen.

2e dag:
deze dag heb ik niet veel gedaan. Ik heb de tuktuk gepakt naar een reisbureau om te kijken wat ik kan doen en zien in de tijd die ik hier heb. Ik heb nu mijn eerste 17 dagen gepland. Ik 30-12-06 naar Chaing Mai om nieuwjaar te vieren, dan de volgende dag een 3 daagse trektocht met olifanten vlotten over het water enzenz enz nou ja ga het niet helemaal vertellen. Alles is geregeld van accomodatie tot vervoer. De datums mag ik zelf invullen!! Best goed dus.
S'avonds ben ik met de amerikanen naar een Theater geweest. Hier werd een verhaal gespeeld wat hier heel bekend is. Normaal was dit theater dan ook alleen voor het rijken volk. Maar deze ker werd het voor de burgers gespeeld. Eg leuk om te zien dus. Gemaskerde mensen met enorme mooie kleurige pakken, mooie dansen en muziek. Het echte thaise theater.

3e dag:
Vandaag ben ik naar de weekend markt geweest. En deze is groot. Wil je alles zien de heb je zeker 3 dagen nodig. En echt alles was er te koop, kleding, kunst, dieren (egels, pups, katten konijnen, eekhorns, sommige net een dag oud, echt heel erg zielig kreeg eerlijk de tranen in mijn ogen en ben in dit gedeelte dan ook net lang geweest. Alles maar dan ook alles wat men kan verkopen was er te koop. Het was er dan ook enorm druk. Ik heb hier in een anatal uurtjes rondgelopen en mijn ogen uitgekeken aan alle spullen die er te koop stonden. Daarna ben ik even snel dit berichtje gaan typen. Om 17.00 uur vertrek ik naar Chaing Mai (10 uur rijden).

Mijn eerste indruk van Thailand. Druk, aardige mensen, fijne tempratuur (mensen hier vinden het koud, het is winter, voor ons perfect)en het eten.. tja .. daar moet ik echt even aan wennen. Overal staan kraampjes in elke straat en op elke hoek. Keuze genoeg maja wel erg vreemd even wennen!!!

Groetjes Lian

en hele fijne jaarwisseling

  • 30 December 2006 - 10:12

    @nke:

    Zo te zien heb je een mooi land uitgezocht om nieuwjaar te vieren!!!
    Alvast een geweldig nieuwjaar toegewenst!!!
    groetjes =xxx= Anke

  • 30 December 2006 - 11:28

    Miranda:

    Hey lian, veel plezier in thailand. En alvast een heel gelukkig nieuwjaar!
    liefs miranda

  • 30 December 2006 - 20:27

    Lei:

    Zeg Lian hoe zat het ook alweer je zou toch ook nogeens ergens gaan werken of zoiets.... Ik lees alleen maar trektocht hier kijken daar kijken geweldig meid geneet dervan einne gooije rotsj in t ooo zo verre thailand. Ps hie is t stormachtig wear geneet du dus mer vd rus.....
    gr Lei

  • 31 December 2006 - 10:37

    Witte :

    hallo hoop dat je een goede vlucht hebt gehad. Ik lees je mail nu pas sorry?
    En de big boedha is erg mooi heb ik ook gezien en die boottocht is ook mooi en chaing mai is echt mooi en dan een rondrit op de olifant dat is echt geweldig.
    En ut weer is perfect ja voor ons maar voor hun is ut koud watjes he.
    Maar je kunt echt bij die kraampjes eten is beter dan in de meeste restaraunts en veeeeeeel goedkoper.
    Als je mij komt opzoeken laat ik je wel zien waar je lekker kunt eten Thais en ons eten
    ik zou zeggen een heel goei uiteinde Lian en ik zie je doei

    WITTE

  • 31 December 2006 - 12:02

    Robin:

    He Lian,
    Alvast het allerbeste voor 2007(of is het dat nu bij jou al?)
    Hoe dan ook, het allerbeste en geniet er nog maar even van.
    Kusje op je voorhoofd.

  • 31 December 2006 - 18:57

    Suzanne:

    Hoi Lian
    Heb je nog aan mij gedacht?
    Wil jij voor mij de namen van de kinderen laten vertalen in het thais(thaise tekens)die wil ik graag nog laten tattoëren op mijn voet (STAN MANDY)
    bvd.en nog een geweldige jaarwisseling Groetjes suus

  • 01 Januari 2007 - 00:42

    Verá && Famílíee:

    lían ; gelukkígníeuwjaar :D nog héél veel plezíer daar ;)

    ××× verá && famílíee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 51891

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: