Op de boerderij. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Op de boerderij. - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Op de boerderij.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

24 December 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zoals jullie dus konden lezen ging Matt degene waar ik eigenlijk ging couchsurfen op vakantie voor een aantal dagen. Hij vond het niks om mij naar een hostel te sturen. Daarom had hij zijn ouders gebeld die mij even later kwamen ophalen. Ze namen me mee naar een een klein gezellig huisje een half uur rijden van Whangarei. Als eerste kreeg ik iets te drinken en een lekkere muffin. Daarna nam John me mee voor een wandeling over zijn land. John en Christien beschikken over meer dan 250 hectare grond en meer de 1000 dieren waarvan de meeste schapen en de rest koeien. Tijdens de wandeling liet hij zien tot hoever zijn grond ging. En ik weet natuurlijk dat 250 voetbalvelden een hele lap grond is. Maar Jeetje... het is echt enorm groot. Je kan het je echt niet voorstellen als je het niet gezien hebt. Het word dan ook vanuit de lucht gezien. Als je dus een aantal bergen hebt dan heb je dus nog meer. Al het land dat omhoog gaat word dus niet meegeteld in de hectare. En dan te bedenken dat mijn familie in Opononi (met de vele kinderen) 400 hectare had waarin wel vier of vijf enorme bergen lagen.... Wwaaaw...

Maar goed even terug naar onze wandeling. Ik kreeg dus heel wat mooie landschappen te zien en heel veel schapen en koeien verspreid over de mooie groene velden.
Na een 2 uur heuvel op en af wandelen had ik er wel weer genoeg van en was het tijd om terug gaan. Inmiddels had Christien het eten klaar staan en hoefde we alleen nog maar aan te schuiven.

De volgende ochtend was vroeg gepland. Om 6.00 uur ging mijn wekker af. Ik probeerde op te staan maar flinke hoofdpijn en keelpijn hield mij tegen. Ik ging even de keuken in om te zeggen dat ik misschien beter in bed kon blijven liggen. Uitleggen was niet nodig, zodra ik in de keuken kwam vrieg Christien wat er aan de hand was. Dat ik ziek was was voor haar al duidelijk. Ze gaf me iets drinken en daarna ben ik weer in bed gekropen. In de middag ging het iets beter en heb ik op mijn gemak 2 bloemstukjes gemaakt voor in de kamer. Christien vond ze zo mooi dat ze er wel 10 foto's van maakte. Erg leuk dus. De rest van de dag heb ik niet veel gedaan. Beetje rond gelopen met de honden en tv gekeken. Meer energie zat er ook echt niet in. Ook deze dag ging ik vroeg slapen aangezien ik de volgende dag echt mee wilde gaan werken.

Weer ging de wekker op 6 uur af. Nog steeds was ik niet fit maar ging toch maar mee.
Als eerste gingen we alle kalfjes halen. Daarna werden er heel wat meters gelopen om alle koeien van het land te halen. Uiteindelijk hadden we alles waar we ze wilde hebben en was het een groot zuipfestijn voor de kalfjes. na heel wat liters naar binnen gewerkt te hebben werd weer alles terug gebracht naar het land. Om 9.00 uur waren we klaar en gingen we snel wat drinken. S'middags werden namelijk de stieren gewogen en ook deze moesten nig van het land gehaald worden. Weer een uur heuvel op en heuvel af door het hoge gras op onhandige laarzen. En dit was dan alleen maar de heen weg. En ja... je kan het al raden. Na het wegen moesten ze weer terug!!!!! Daar gingen we weer.... Op het einde van de dag had ik dan ook heel veel gelopen en kon ik geen heuvel of koe meer zien. Een quat stond mij dan ook toe te lachen en ik vroeg of ik even mocht rijden. De man nam me mee naar een stuk land waar ik kon oefenen. Het zijn dan ook erg gevaarlijke dingen waar enorm veel dodelijke ongelukken mee gebeuren. Vooral als je heuvel op en af rijd. Deze quat moest je met je voet schakelen net als een motor. Na even oefenen ging het best aardig en kreeg ik de maak te pakken.

Uiteindelijk terug op de boerderij heb ik ook hier weer pannenkoeken gebakken met sprek en appel en ijs. Ook hier vonden ze het heerlijk en mevrouw vroeg om het resept. Om 21.00 uur was ik zo moe dat ik alweer vroeg ging slapen.

Volgende ochtend weer 6 uur op. Ook deze ochtend werd er weer veel gelopen, en hetzelde ritueel begon. Koeien en kalfjes halen, laten drinken en terug brengen. Daarna koffie drinken, en toen was het tijd om 6 verdwaalde schapen met 15 lammetjes te zoeken ergens op de 250 hectare. Dit keer was het geen denken maar gewoon blijven lopen. Uiteindelijk na heel wat heuvels gehad te hebben hadden we de schapen gevonden. Ik kreeg de hond mee om samen de schapen naar voren te drijven, zodat de man vooruit kon rennen om alle hekken open te zetten. Dit was dan ook echt super. De hond luisterde erg goed en we waren een goed team. Maar toen kwam 1 van de jonge honden (was ontsnapt) met enrome snelheid aangerend en dreef de schapen uit elkaar en helemaal de verkeerde kant op. Weer op nieuw berg op en af rennen totdat ik ze weer in een groepje had. Na heel wat lopen hadden we de schappen waar we ze wilde hebben. Nu was het tijd voor schapen scheren. Dit had meneer al vaker gedaan en binnen enkele minuten had hij een schaap af. Ook deze moesten uiteindelijk weer teryg gebracht worden, maar deze keer deed ik niet mee. Ik ben er achter aangereden met de quat. Dit ging dan ook heel wat gemakkelijker. Op 16.00 uur moest ik afscheid nemen van de geweldige mensen en kwam Stub (flatmate van Matt)me ophalen.
Snel gingen we boodschappen doen voor de bbq. Er bleven namelijk nog 5 andere couchsurfers slapen op elke bank en op elk bed lag dus iemand. Erg gezellig. In totaal waren we met 20 mensen en hebben we lekker gegeten. Na het bbqen gingen we op stap maar voor mij werd het niet laat.

De volgende dag bracht Stub me naar Auckladn en daar zit ik weer in het huis van Ron kessels. Hij is echter naar de ouders van Trudy om daar kerst te vieren. Daarom heeft Dugan mij uitgenodigt om bij zijn familie te komen eten!! gezellig!!!

Woensdag is mijn laatste dag in NZ en staat Thailand op mij te wachten. Hier zou ik tot de 21 jan blijven maar ik heb mijn ticket met 3 weken verlengt. Met carnaval ben ik terug en kan het feesten weer meteen beginnen in mijn eigen kikkelandje!!

Foto's staan weer op de site:
www.lianstienendeel2.mijnalbums.nl

Groetjes en iedereen.

FIJNE KERSTEDAGEN EN EEN TE GEK 2007!!!!!!!!

Lian

  • 24 December 2006 - 07:12

    Dorien:

    hai lian, ik zit hier lachend achter de computer. via , gerelateerde nog wat , ben ik toevallig op jouw site terechtgekomen. het doet me deugd om je nog eens te zien, en zeker omdat je er zo genietend uitziet. alleen valt me op dat je je cap niet op hebt. zo herken ik je bijna niet. Jij begrijpt hier waarschijnlijk niets van, dan zal ik me maar even voorstellen , ik ben dorien, de moeder van lieke en geertje, jouw vroegere paardrijvriendinnen. dat was een mooie tijd die jij nu blijkbaar met een andere mooie tijd hebt afgelost. geertje is ook op waarbenjij.nu , geertjevdven. Grappig.
    ik zal je site af en toe nog eens bezoeken en hoop/denk dat je net zo'n mooie tijd hebt als geertje. Heel veel groetjes en plezier.

  • 24 December 2006 - 10:17

    Grote Broer:

    heb je allemaal weer goed voor mekaar.
    Fijne dagen en enjoy!!

  • 24 December 2006 - 15:12

    Miriam:

    Ha die Lian,

    Na een tijdje niet gelezen te hebben, ben ik nu weer helemaal up to date.
    Je verveelt je geen moment he. Wat een leuk idee, dat couch surfen. Het is ook wel erg leuk, lijkt mij, dat je ook dichter bij de mensen en hun dagelijks leven komt en niet alleen maar de toerist loopt uit te hangen, als je snapt wat ik bedoel. Ik vind dat ook wel het geweldige van reizen i.p.v. op vakantie gaan: dat daar die prachtige afwisseling in zit.
    Ik ben benieuwd hoe Thailand zal gaan zijn. Ik denk wel een enorm verschil met nu.
    Als ik zo je berichten lees heb ik het idee dat je wel steeds mensen ontmoet en weer opnieuw opzoekt maar dat je wel heel zelfstandig in het reizen blijft of heb ik dat fout?
    Met je paardje gaat het goed, hoor ik van Miranda.
    Urban loopt op het moment wat minder. Ik ben nu aan het lessen bij Chrit Stappers en die pakt het heel anders aan dan mijn vorige instructrice; ik ben benieuwd.
    Onze Quatta heeft 6 pups gekregen Ze zijn nu 6 weken en drei zijn er verkocht aan particulieren en drie zullen getest worden op 2 jan. als hulphond. Ik ben benieuwd...

    Jij ook hele fijne dagen, die je nooit meer vergeet en tot schrijfs,
    Miriam

  • 25 December 2006 - 07:51

    Geertje:

    Ee Stienen!

    Dit is echt grappig! It's all coming back to me... Was inderdaad een supertijd! Wel leuk dat je nu dus ongeveer hetzelfde bent aan doen als ik hier, en Frank was ook al een tijd naar het buitenland geweest had ik gehoord? Ik hoor af en toe nog eens wat via Christa. Maar jij bent aan het WOOFFEN als ik dat zo goed begrijp? Echt wat voor jou als Ospels paardenmeisje! Lijkt me trouwens ook heel leuk, ga ik misschien ook nog doen na februari maar dat zie ik dan wel weer. Ik had alleen wel op iets meer foto's gehoopt ;)
    Veel plezier in Thailand, is een mooi land!

    Groetjes Geertje

  • 01 Januari 2007 - 18:14

    Claudia:

    Hey Lian, echt sjiek wat jij allemaal meemaakt!!! Jij hebt een soort gelijke foto gemaakt die ik vroeger uit het tijdschrift van greenpeace, van een walvisstaart op mijn kamer had hangen. Toen vond ik die geweldig maar dit van jou is 'echt' mooier hoor!! Dank je wel voor de leuke mail, ik heb niet naar het onbekende emailadres teruggemaild omdat je daar alweer weg was. Jouw manier van reizen spreekt mij erg aan, vooral bij de families kennis maken met de echt cultuur lijkt mij te gek. geniet ervan en tot gauw!!! groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 51874

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: