kamperen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu kamperen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

kamperen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

19 December 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zoals jullie weten ben ik met Colin, Karin (couchsurffamilie) en Tim (Belgische jongen ook daar in huis voor paar dagen)gaan kamperen op het strand.

Het begon met een rit van een aantal uurtjes in een oud volkswagen camper. Heel klein dus maar erg gezellig. Uiteindelijk kwamen we aan bij een mooi strand waar we een flinke wandeling hebben gemaakt met de twee honden en nog een ander echtpaar die ook met ons ging kamperen in hun eigen campertje. Na de flinke wandeling reden we verder naar een prachtig meer waar we deze nacht zouden verblijven. Daar aangekomen hebben we het tentje op gezet, de campers slaapklaar gemaakt. Daarna hebben we lekker van het zonnetje genoten terwijl we een prachtig uitzicht hadden over het water. Na het eten werden al snel de slaapzakken opgezocht aangezien het hier nog erg afkoeld in de avond. Lekker moeilijk doen in het kleine tentje. Zittend omkleden enz, wat een gedoe maar wel lachen.

De volgende dag begon vroeg en na het ontbijt was het weer tijd om een wandeling te maken langs het strand. Eerst een half uur lopen door bossen voordat we bij een mooi maar verlaten strand aankwamen. Na enkele minuten zagen we een enorm beest uit het water springen. ONGELOOFLIJK wat was dat....?? Snel pakte ik mijn camera en maakte een foto van het enorme dier. Ze waren met zijn tweeen en sprongen wel een keer of 5 met enorme kracht uit het water. Mijn mond viel serieus open. Ongelooflijk om te zien. Het grote dier leek wel rond de 10 meter lang te zijn en de kleine 5. Maar wat was het. Het had lange vinnen, en een witte onderkant. De kleine leek wel een orka en de grote leek een buldrugwalvis. Maar deze twee bij elkaar was heel onwaarschijnlijk. Thuis heeft Colin dan ook meteen een organisatie gebeld met de omschrijving van wat we gezien hadden. Ze vroeg om een foto op te sturen zodat ze ons konden helpen te vinden welke walvis we gezien hadden. Na een uurtje kregen we een mail terug. Het was 100% zeker een buldrugwalvis (gemiddeld 12 meter lang). Verder vertelde ze dat het heel bijzonder was om deze te zien en te kunnen fotograferen. Er zijn mensen die dit al jaren proberen en nog steeds geen foto hebben. Ze vroeg ons dan ook om goedkeuring om onze informatie te gebruiken wat erg belangrijk voor ze was (welke tijd foto genomen was, waar, datum enz). Zeer waarschijnelijk waren deze walvissen op weg van Tonga naar Antarctica. Echt gaaf dus!! En enrom om te zien!!!

De rest van de avond hebben we niet veel meer gedaan. We waren allemaal behoolijk moe van deze bijzondere dag. Tim en ik pakte onze tassen weer in om de volgende dag te vetrekken. 7 uur in de morgen zette Colin mij af in het centrum en werd ik opgehaald door mijn volgende persoon. deze man is is eind 20. Hij nam me mee naar huis waar hij samen met een vriend (niet de vriend) woont. 2 duiste meisje verbleven er al een langere tijd en het huis was dan ook gezellig vol. In de middag gingen we naar het centrum en hebben we (de andere meiden) gewinkeld. Uiteindelijk thuis hebben we lekker gebbq met alles erop en eraan. en ook deze keer werd betalen niet geaccepteerd. De avond hebben we afgesloten met een filmpje in de bios.

Vandaag ga ik naar de boerderij van de ouders van deze jongeman waar ik tot vrijdag zal verblijven. Weer een ander huis en weer andere avondturen. Ben benieuwd!!

Groetjes Lian

  • 19 December 2006 - 04:23

    Harm:

    Hey Lian, ik vertrek vrijdag morgen naar Auckland. Hier kom ik dan vrijdag avond aan. Waar hang je rondt die tijd uit?

    Groetjes Harm

  • 19 December 2006 - 07:47

    Grote Broer :

    dat heb je allemaal weer goed voor mekaar

  • 19 December 2006 - 13:40

    '@nke:

    Zo te horen heb je geluk gehad met je walvis!! Echt super!!!
    Ik ben benieuwd naar je avondturen op de boerderij!!
    Groetjes =xxx= Anke

  • 19 December 2006 - 20:55

    Lei:

    Waaauw walvussje zeen springe en dat auch nog ein aantal kjear. Icg ben blie es hie ein ree zeen waauw eine walvusj geneet lian en num t allemoal op!!!!

  • 20 December 2006 - 08:08

    Evelien:

    hee!

    klinkt nog steeds erg stoer!!!! ben enorm jaloers!! haha!

    x evelien

  • 20 December 2006 - 19:05

    Dirk:

    Hey meiske..
    Heb je ook al kennis gemaakt met couchsurfing!!! Ik sta er ook op: gebruikersnaam: Djrk

    Zet mij er maar bij als vriendje :D

  • 21 December 2006 - 17:37

    Grote Broer:

    FOTOS??????

  • 21 December 2006 - 20:49

    Lian:

    Foto's komen eraan. Heb er even niet de kans voor om ze te plaatsen!!

  • 23 December 2006 - 08:00

    FOTO!!!!!!:

    Foto's staan op de site: www.lianstienendeel2.mijnalbums.nl
    Helaas kan ik ze niet bewerken en geen omschrijving geven bij de foto's aangezien de site de heletijd vast loopt. ga het nog een paar keer proberen. er zullen dus een aantal zinnen niet afgemaakt kunnen worden!!!

  • 23 December 2006 - 12:10

    Witte:

    ikheb alle berichten gelezen ben echt jaloers op je maar als je hier bent wil ik de foto's zien.
    Maar nu ff dit moet ik je af komen halen op het vliegveld en moet ik een kamer zoeken ofzo stuur me ff een mail als je dat hebt gedaan stuur dan een smsjs dan ga ik na een internetcafe om je mail te lezen.
    En dan maken we er een leuke vakantie van oke
    doei Witte

  • 23 December 2006 - 12:12

    Witte :

    als je sms na nummer 006670666819 oketot horens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 51879

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: