Dargaville en Whangarei - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Dargaville en Whangarei - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Dargaville en Whangarei

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

15 December 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na het afscheid nemen van de te gekke familie ben ik afgezet onder aan de weg. Hier heb ik 5 minuten moeten wachten totdat ik een lift kreeg naar Dargaville van een duist koppel rond de 60 jaar!! Wel veilig dacht ik zo!!Mijn afspraak met de familie was om een smsje verzendklaar te hebben met daarin van waar naar waar ik ging liften welke auto enz kleine omschrijving dus. Zou ik in een situatie komen die ik niet vertrouw dan stuur ik het smsje zodat zei kunnen bellen. Op deze manier zouden ze het akelige sfeertje kunnen doorbreken. Kunnen ze me niet bereiken dan bellen ze de politie!! Erg goede tip, maakt het toch weer iets veiliger. Alle andere keren dat ik wil gaan liften mag ik op deze manier doen, de familie wil dan ook heel graag helpen. Echt te gekke mensen dus.

tijdens mijn lift had ik nog een stop bij de dikste kauri's. Echt enorme bomen, past bij vele misschien niet eens in de tuin. Onderweg ben ik nog de heletijd verwend met koekjes en snoepjes. Echt hele leuke mensen. Dat liften vonden ze maar niks, dat ik dat deed. Vandaar de ze me mee hadden genomen, zodat ik niet bij een andere gek in de auto zou komen!! haha.

In Dargaville ben ik twee nachten gebleven. Op zich is het plaatsje niet heel interresant. Maar ik wilde even in een hostel zitten. Bij familie's mag je dan ook wel doen en laten wat je wil maar toch... Wilde even iets voor mezelf. Dit kwam goed uit. Ik kwam in een kei leuk hostel waar ik een kamer voor mij alleen had!! lekker weer eens slapen zonder 7 uur in de morgen wakker gemaakt te worden door 6 kinderen die in de zandbak willen spelen.

Na Dargaville kreeg ik een lift naar Whangarei door een jongen uit het hostel. Onderweg hadden we nog een stop bij een vogelopvangcentra en een aantal watervallen. Uiteindelijk heeft deze jongen mijn netjes in het centrum afgezet. Hier zou Collin, de man van het koppel waar ik nu verblijf me komen halen. Samen met Tim (belgische jongen, ook couchsurfer) werd ik netjes op de afgesproken tijd en plaats opgehaald.

Ik kwam bij een koppel (vrouw begin 40, man eind 40 ) in een mooi huis met een prachtig uitzicht. In eerste instantie lijken ze niet heel enthousiast. Dit laten ze niet duidelijk merken, maar toch zijn ze het gelukkig wel. De volgende dag werden Tim en ik om 7 uur in het centrum afgezet. Beide moesten werken dus konden we ons hier vermaken. We probeerde te liften naar de grotten. Het liften ging heel makkelijk. Helaas had deze man het verkeerde voor zich waardoor we helemaal de verkeerde kant op gingen. Uiteindelijk zijn we maar weer terug gelift naar het centrum. We hebben erg veel moeten lopen, en ook erg veel gelachen. Om 4 uur haalde Collin ons weer op en nam hij ons mee naar de grotten. Dit was behoorlijk klimmen en klauteren. Wel erg mooi.

Eenmaal thuis heb ik geholpen met de kerstboom opzetten!! Erg gek in je korte broek!!Verder hebben we de tent opgezet om te kijken of deze nog compleet was. Tim en ik zijn dan ook uitgenodigt om het weekend mee te gaan kamperen op het strand!! Erg leuk en natuurlijk ga ik mee.

Vandaag zijn Tim en ik thuis gebleven (beide mensen zijn werken). We internetten wat, kijken lord of the rings, wandelen wat rond!! Erg leuk en te gek dat families dit doen.

Hierna staat alweer een volgende familie op mij te wachten!! Het gaat dus goed nu!! Spaar heel veel geld op deze manier!! En het is ook nog eens kei leuk!!

Dit keer dus geen spinnen, ratten, roesthokwc, openlucht douch en 6 kinderen, maar een netjes huis mooi uitzicht en twee honden!!!

Groetjes Lian

  • 15 December 2006 - 14:51

    @nke:

    Hey meid,

    En je had nog wel zo gezegd dat je nooit zou gaan liften in een vreemd land!!! Maar met deze regeling mag je wat mij betreft af en toe toch wel een gokje wagen. Wel fijn dat je nu een iets luxer optrekje hebt gevonden, even lekker relaxen.
    Have fun!!

    =xxx= Anke

  • 21 December 2006 - 07:21

    Karen And Colin:

    We cant follow much of what you have written, but we hope you had a good time with us! Good luck with your travels, and maybe we'll meet again sometime!

  • 21 December 2006 - 07:22

    Karen And Colin:

    We cant follow much of what you have written, but we hope you had a good time with us! Good luck with your travels, and maybe we'll meet again sometime!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 51859

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: