Fiji !!! VERVOLG - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Fiji !!! VERVOLG - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Fiji !!! VERVOLG

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

01 December 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

vorige bericht zijn de eerste 6 dagen!!

Na Sanaway (wat je in het bericht Bula Fiji) kon lezen was Sunrise aan de beurt.

dag 7:
Nu kwamen we wel weer bij een prachtig resort, wat tegenover het andere heel luxe was. Een mooi lang strand en het water was heerlijk warm. Hier meteen weer een lekker plekje gezocht op het strand waar we de hele dag hebben gelegen. Rond een uur of 5 werd er volley gespeelt. Samen met een aantal mensen van het resort maakte we twee teams. Deze teams waren erg aan elkaar gewaagd en het werd als maar fanatieker. Iedereen ging er echt voor wat zorgde voor een erg leuk spel. En hoe langer we over en weer speelde in 1 spel hoe gekker iedereen werd.
Na deze inspanning was het wel nodig om een goede douche te nemen. Eindelijk een lekkere douche. Veel water was er niet, maja genoeg om je mee te wassen. Maar goed deze pret was niet voor lang. Net heb ik de shampo in mijn haar gedaan, wanneer het water stopt. Daar stond ik dan mooi te kijken. En denk maar niet dat het water 5 min later weer begon te stromen.

S'avonds kregen we een show te zien. De mensen van hetb resort hadden een aantal dansen. Dit was er leuk om te zien. Heel veel met de heupe en heel flexibel!! Daarna kwam Britney. Dit was een jongen in meiden kleding die Britney Spears na deed. dit was dan ook echt het toppunt. Echt gelachen. Als laatste namen ze ons mee naar een kampvuur aan het strand. Erge leuke avond.

Dag 8:
Vandaag Stonden de cave's op het programma. de watertaxi kwam ons ophalen. En met hoge snelheid gingen we naar de cave's. Het leek wel een wedstrijdje.Na 45 waren we op plaats van bestemming. Eerst moetsen we een stukje berg op. Eenmaal boven moesten we in het water springen midden tussen de rotsen. Hier even rondgezwommen moetsen we onderwater zwemmen om in grotten te komen. Pikke donker was het daar. Iedereen zwom maar een beetje rond met 1 uitgestrekte arm om niet ergens tegenaan te zwemmen. Het was dan ook erg lachen. Je begon maar tegen iedereen te praten maar had geen idee tegen wie. Uiteindelijk was het weer tijd, en werden we weer terug gebracht.

De rest van de dag heb ik gevuld met een weeflesje, volley, zwemmen en zonnen. Niet veel bijzonders dus.
S'avonds was het weer tijd voor een kraprace. Ik wilde natuurlijk weer nr 3. De vorige keer had deze veel geluk gebracht. helaas was deze al bezet. Aangezien ik zeker wist dat deze ging winnen heb ik geen andere krap gepakt. En wat denk je weer was nr 3 de winnaar. Echt heel grappig.Verder had 1 van de locals een hele grote krap meegenomen, niemand had dit gezien. Midden in het spel liet hij deze krap los. Hij rende als een gek door het zaaltje. Iedereen schrokt zich kapot en wist niet hoe snel hij weg moest komen. De lacals's kwamen echt niet meer bij van het lachen en ook wij begonnen van schrik te lachen.

dag 9:
Tijd om weer afscheid te nemen van Sunrise.Op naar de Wanna taki (een boot). op deze boot hadden we 1 grote slaapkamer voor ons allemaal. Met erco, tv, en dvd. Erg luxe dus. Eerst sprong iedereen een aantal keer van de boot af (5 M). nadat iedereen hier genoeg van had, namen ze ons mee naar een prachtige snorkel plaats. Echt heel mooi. Met heel veel rotswanden en vissen in de mooiste kleuren.

De dag sloten we af met een video, daarna heerlijk geslapen in de gekoelde kamers.

dag 10:
De eerste dag dat we niet wakker werden van de warmte. Echt iedereen had dan ook super geslapen. Na het ontbijt was het tijd voor mijn 2e duik. Ook dit was weer een plaatje.

na de duik kregen we een lekkere lunch. Daarna hadden we nog even tijd om van alle luxe op de Wanna taki te genieten. Ze brachten ons namelijk naar ons laatste resort.

Mantaray resort. En dit was echt het toppunt. Echt zo mooi. Wat een luxe. Een enorme bar. En het eten.... voor ontbijt, lunch en dinner, stond een buffet voor je klaar van wel 10 meter. Vollop keuze, teveel om op te noemen. De kok stond erbij om uit te leggen wat alles was. echt geweldig. Ook het strand was super. Overal hangmatten, en hangstoelen. heel veel palmbomen, en een prachtig wit strand en een helder blauwe zee. Echt te gek.

Dag 11:
Vandaag begon ik met het verkennen van het onderwater leven. Dit keer moest je een heel stuk zwemmen voordat je bij het mooie coral kwam. Voor de rest van de dag niet veel gedaan. Wat ik wel gedaan had, was een nacht bijboeken. Dit was immers zo een mooi resort daar wilde ik wel een dag langer blijven. 35 euro betaalde je voor een extra nacht met eten inbegrepen. Dat is echt niks voor wat je kreeg.

S'avonds was het tijd voor een drink spelletje. Hierbij hebben we echt gelachen het was dan ook een heel grappig en moeilijk spel waardoor er veel gedronken moest worden. Later hebben we nog een variatie in het spel gebracht. Deed je het 3 keer fout dan moest je chilli eten. En dat was geen pretje. Wat zijn die dingen heet zeg, zweten, traanogen, rood hoofd en van gekkigheid niet weten wat je moet doen. Dat is de werking van Chilli. Voor de rest was het natuurlijk wel erg grappig.

Na dit alles gingen we naar het strand en zongen we een aantal liedjes. Het was erg gezellig en voor vele een te gekke laatste avond.

Dag 12:
Deze dag begon heel rustig. Iedereen had een kater. Deze dag hebben we dan ook niet veel gedaan.

Dag 13:
mijn laatste dag op de eilanden. Deze sloot ik af met een duik tussen de haaien. Echt gaaf. We zagen 3 haaien, 1 enorme schildpad en 1 enorme kreeft beide van wel een meter doorsnee. Echt heel gaaf. Een heel goed afsluiten van mijn trip naar de eilanden.

terug naar het vaste land. Volgende dag terug naar NZ.

Fiji was dan ook echt super, en ben heel blij dat ik het heb gedaan. Ook hier waren veel backpackers en iedereen was echt te gek.

Nu zit ik weer in NZ, en morgen ga ik op naar het noorden van het noorden!! haha

Groetjes

Nieuwe foto site:
www.lianstienendeel2.mijnalbum.nl

Oude site:
www.lianstienen.mijnabum.nl

• 30 November 2006 - 22:55

Dirk:

Bent ook net optijd weg uit Fiji... Morgen is er een coup (De generaal gaat de macht over nemen)

• 01 December 2006 - 08:36

Broer:

je overtuigt me nog steeds niet van het feit dat Doospel toch veel mooier is..

• 01 December 2006 - 08:57

Lian:

Ja maar frank, dan noem je ook wat. Ospel blijft toch nummer 1. Noem de Grote Peel. En dat is nog maar een klein beetje van wat Ospel te bieden heeft.

• 01 December 2006 - 13:08

@nke:

Hey lian,

Zo te horen een super eiland om heen te gaan (maar ospel klinkt inderdaad veel aantrekkelijker) Nog veel plezier in het noorden van het noorden en tot over 2 maanden!!!

groetjes =xxx= anke

• 06 December 2006 - 13:58

Lei Kurvers:

Hallo Lian de sjouwer is euver en doanoa ben ich begoos aan ein giga verbouwing hie in 't hoes vandaar datste nwoats get van mich hubs geweurd. Kreeg af en toe get mit op 't werk. Mer nu de compjuter weet onger is goan ich probere dich get mjea te volgen.....
    Lian geneet van dien reis en beleaf alles bewus