BULA !! Fiji. Eerste 6 dagen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu BULA !! Fiji. Eerste 6 dagen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

BULA !! Fiji. Eerste 6 dagen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

30 November 2006 | Nieuw Zeeland, Wellington

2 weken geleden vloog ik naar Fiji. Ik had geen idee wat ik kon verwachten en liet het allemaal maar op me af komen. Na een vlucht van een dikke 3 uurtjes kwam ik middernacht aan in Nadi. Hier stond een taxi netjes op mij te wachten zoals afgesproken. Deze bracht me naar een resort waar ik snel mijn bedje in ging.

Dag 1.
Om 6 uur in de ochtend ging mijn wekker af!! Snel sprong ik mijn bed uit aangezien ik erg benieuwd was naar het prachtige Fiji. Ik liep mijn kamer uit en toen zag ik pas hoe mooi mijn resort was. Mooi zwembad, barretjes, palmbomen, enz. Het onbijtbuffet stond al klaar en snel nam ik wat te eten. om 7 uur pikte de bus ons op, om ons naar de boot te brengen.

Op naar het eerste Eiland. Na 20 mijn kwamen we aan bij een piep klein eiland (South Sea Island). Ik kon mijn ogen niet geloven. Het was een eiland waar je in 5 minuten rond om heen kan lopen. Het was echt een paradijs, helder blauw water, wit strand, palmbomen noem maar op. Dit plaatje was echt af.

Snel trokken we onze bikini aan en gingen we snorkelen. Wat mooi zeg. Je liep 5 meter het water in en een regenboog aan kleuren kwamen je tegenmoet. Prachtige vissen, grote en kleine, en prachtig gezond coral. Echt heel mooi.

Daarna kregen we een rondvaart in een onderwaterboot. Ook nu zagen we prachtige vissen en coral. Het was echt een paradijs onder water. Na de boottocht was het tijd voor lunch. En ook hier werd ik verrast. Een enorm buffet stond op ons te wachten. Salade, fruit, groenten, brood, vis, kip, worstjes, heel veel en heel lekker.

Nadat we onze buik vol gegeten hadden was het tijd voor weer wat actie. We namen een kajak en gingen rond het eiland. Tja dit was in dit geval niet moeilijk, en in 15 min waren we weer bij het begin. na al deze inspanning waren we toe aan een masage. Voor 10 euro kreeg je een masage van een half uur. Heerlijk lekker onstpannen.

S'avonds stond er weer een heerlijk buffet op ons te wachten, en na het eten was het tijd voor kraprace. Hierbij zocht je een krap uit. Nadat iedereen een krap had gekocht voor 1 dollar werden ze in een kleine circul gezet met daar omheen een grorte circul. Welke krap als eerste over de grote circul was had gewonnen. En ik had geluk. Mijn Krap won 3 keer de race, en mijn prijs was 3 blikjes bier. Maar deze moesten wel met een snorkel gedronken worden.

Dag 2:
Om 7 uur werden we gewekt voor het onbijt. na het ontbijt was het tijd om te duiken. Voor 30 euro!! echt een lachterje. En het was er niet minder om. Wat een pracht. Ook nu weer mooie vissen val alle soorten en maten.

Na de duik stond een grote zeilboot op ons te wachten. Hier gingen we een dag mee op pad waarbij het eten en drinken gratis was. Na een heel stuk zeilen kwamen we bij het Eiland Tokoriki. Hier kregen we een village te zien. Eerst werden we ontvangen en kregen we een welkoms ritueel. Hierbij moest 1 van ons iets drinken. Daarna kregen we een korte rondleiding door het mooie maar armoedige dorpje. Erg mooi om te zien.

Daarna terug op de boot waar ons een heerlijke bbq stond op te wachten. Tijdens het eten bracht de boot ons verder naar het Eilandje Modriki. Dit is het Eilandje van de film Castaway van Tom Hanks. Veel mensen herkende het eilandje. Het was dan ook echt een pracht eiland. Rond dit eilandje was het prachtig snorkelen en ook hier heb dan weer van genoten. Na dit Eilandje was het weer tijd en bracht de boot ons weer terug naar on resort. Maar voordat we van de boor af gingen kregen we een prachtig afscheidslied.

Terug op South Sea kregen we een Fiji Quiz. We werden in groepjes verdeeld en allerlei vragen over Fiji kwamen voorbij. Uiteindlijk gingen ons groepje er met de hoofdprijs vandoor. Het was een erge leuke en gezellige avond.

Dag 3:
Tijd om afscheid te nemen van South Sea. Op naar Kuata. Ook dit was weer een paradijsje. De hele dag hebben we niet veel gedaan als rondgehangen, gezwommen en gerelaxt. S'avonds kwam er meer actie in en hebben we eerst fanatiek volly gespeelt. Na het eten werden onze heupen los gemaakt in de Buladans. Het leek wel carnaval zo ging iedereen te keer. Het was dan ook erg leuk en gezellig.

Dag 4:
na het onbijt maakte we ons klaar voor een wandeling. Deze was maar 30 min maar wel berg op in een brandende zon. Na veel zweten en puffen kwamen we aan een prachtig uitzicht. Hier hebben we even gezeten voordat we weer terug liepen.

Uiteindelijk weer onder sprongen we snel de zee in om af te koelen. De rest van de dag hebben we niet veel gedaan.

Dag 5:
deze keer kwamen we niet in een paradijs. We kwamen in een heel klein resort, of ja.. resort. Het strand lag onder zwarte stenen. de oorzaak hiervan was een storm.
Dit keer konden we dan ook niet op het strand liggen.
1 van de mensen van het resort liet ons zien hoe je een cocosnoot opent. Daarna mochten we zelf proberen waar we ons zo bijna de rest van de dag mee hebben vermaakt. De rest van de dag hebben we ingevuld met kaarten en lezen. Meer was er dan ook niet te doen.

Dag 6:
De volgende dag namen ze ons mee naar het dorpje 20 mijn verderop. Even schaamde ik mij voor ons toeristen. We zagen huisjes die wij niet eens als tuinhuisje goed genoeg vinden. Er was geen electro en geen schoon drink water. De vrouwen waren niks, ze waren er alleen voor de kinderen. De mannen waren de baas. En dan zeuren wij omdat we geen koude cola hebben!!! Niet te geloven. wat hebben wij het luxe met onze camera'a , mp3tjes, telefoons. Dingen die deze mensen nauwelijks kennen, laat staan dat ze weten hoe het werkt. Wat is het toch een gekke wereld.
Uiteindelijk bracht dit dorpje ons naar een prachtig strandje. Hier hebben we een uurtje gezeten waarna het tijd was om weer naar ons eigen resortje te gaan. Sanaway was dan wel niet het mooiste dorpje en had dan ook niks te maken met een paradijs, maar dit maakte wel de meeste indruk om mij. Ben dan ook heel blij dat ik daar twee nachten ben geweest.

Nou dit zijn dus de eerste 6 dagen. De rest komen nog.

Foto's vind je op: LET OP!!! Nieuwe pagina

www.lianstienendeel2.mijnalbums.nl

Foto's van voor Fiji staan nog op:

www.lianstienen.mijnalbums.nl

Geniet ervan, heb ik ook gedaan.
Lian

  • 30 November 2006 - 07:03

    Ruud:

    K zie dat jij je nog steeds prima vermaakt alleen deze keer in Fiji

    groeten uit asten

  • 30 November 2006 - 11:07

    Roger:

    Ha Maximale Unit,

    Heej Unit R. uit W. Ich zeen det ut dich allemaol good dieet dao, echt te gek al die verhalen en foto's. Bin unne trouwe fan van de site. Jaloers laes ich dit vanuut os kaoje kikkerlandje. Dich bes toch waal op tieed terug vur Spel zonger Grenzen hè, dit jaor gaon vae vur de hoofdpriees! ;) Vul plezeer nog dao.

    Maximale kus trrr trr Unit Roger

  • 30 November 2006 - 12:39

    Suzanne:

    Je staat er niet zo bij stil maar we hebben het best goed in ons kikkerlandje en kunnen al niet meer zonder al die luxe.Als je dan ziet hoe andere mensen leven zonder die luxe sta je er pas bij stil gek eigenlijk he!Ben blij dat je het erg naar je zin hebt en geniet van alle dingen die je ziet,doet en meemaakt het lijkt me een hele bijzondere ervaring.Ik heb ook nog minder goed nieuws Nala heb ik afgelopen maandag in moeten laten slapen.Ze was erg zwak en heb er veel moeite mee dat ze er niet meer is.Het is erg stil en rustig in huis dus ben al aan het rondneuzen voor een andere boxer.Groetjes en nog veel plezier Suus

  • 30 November 2006 - 15:43

    Grote Broer:

    en ik maar denken dat het hier in Ospel mooi was..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 51871

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: