Napier, Rotorua, Auckland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Napier, Rotorua, Auckland - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Napier, Rotorua, Auckland

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

14 November 2006 | Nederland, Amsterdam

Jaja eindelijk weer even tijd. En waar was ik gebleven. Moet voor mezelf weer even ver graven, maar ik weet het weer. We hadden dus een lift naar Napier geregeld. En ja hoor, netjes om 13.00 uur stonden John en Ieneke klaar om ons in hun busje te proppen. Want je het was maar een klein busje bedoelt voor 2 mensen, maar als er dan 3 mensen meer mee willen reizen met de rugzakken dan word het een gezellige knusse bedoeling. Daarbij mogen we ook nog niet eens gezien worden door de politie dus lekker met de gordijntjes dicht.

2 uur later, na veel gezellige kletspraat en vele verschillende houdingen achterin het kleine campertje kwamen we aan in het zonnige Napier. Aangezien John en Ieneke niks wilde hebben voor de lift nodigde wij (Xavier, amsterdam/Maartje, Utrecht/ en ikke)ze uit om te komen eten. Dit vonden ze erg leuk en 7 uur zaten we dan gezellig met 5 nederlanders rond de tafel onder het genot van lekker thais eten. Na het eten gingen we snel naar het strand. Het was namelijk een feestdag (weten nog steeds niet de naam van de dag) dus veel vuurwerk. Maar dit vuurwerk kijken was niet zonder risico. Het leek wel alsof ze niet snappen wat het nu eigenlijk is. Het strand stond vol met mensen. Ook zaten er veel mensen gezellig rond een kampvuur. Erg gezellig zag het eruit. Maar de vuurpijlen vlogen je om de oren. Niemand keek uit en zelfs kleine kinderen speelde met het vuurwerk zonder ook maar 1 ouder in de buurt te zien. Wij hielden ons hart dan ook goed vast en stonden verbaasd van wat we zagen.
Na al dit gevaar (waar we toch ook echt wel van genoten hebben) liepen we teug naar het Hostel. Onderweg werden we nog verrast door een aantal hangjongeren. Deze hadden (net als in de film) 3 autoos in een rondje gezet met de lichten naar binnen. In het midden in het toezien van vele jongeren showden een aantal jongens hun dans kunsten. Dit was erg gaaf om te zien. Maar goed hat was laat en tijd voor een dutje.

De volgende dag hebben Xav, Maartje en ik Napier bekeken doormiddel van een langen wandeling. Napier is een mooi stadje met hele mooie gebouwen, huizen enz. Het was dan ook een leuke wandeling. De andere dagen hebben we niet veel bijzonders meer gedaan dan rond gekeken.

Na Napier had ik nog naar de noordoost kust willen gaan, maar die is zonder auto bijna niet te doen. Je moet dan liften en daar had ik niet zo een zin in. En ook de tijd begon te dringen.

Daarom ben ik samen met Maartje weer terug gereisd naar Rotorua. En deze reis was best spannend. Onze chauffeur had schijnbaar nogal haast en enkele keren heb ik mij dan ook schrap gezet terwijl mijn hartje sneller begon te kloppen. Hij wilde constant andere autoos inhalen en dat was soms best spannend. In Rotorua pikte Mike (uit Helmond) ons op uit het centrum. Zijn familie woont net buiten Rotorua en hier konden we verblijven. Na aankomst in het gezellige huisje hebben we alle folders doorgekeken om te zien waar we heen wilde. Alles wat ons aansprak legde we apart.

S'avonds gingen we naar Mike zijn om een tante. En deze waren echt gewelig. Echte dierenvrienden. Ze hadden dan ook een possum(soort buidelrat) in huis. Het was nog een jonkie en zijn moeder was aangereden. Vandaar dat de oom en tante voor en lieve diertje zorgde. Ze hadden dan ook een boom in huis geplaatst zodat hij kon spelen. Dit was er leuk om te zien. Na dit gezellige bezoek hebben we een film gekeken. En daarna was het tijd voor mij om naar bed te gaan. En wat een stilte. Na 2 maanden je kamer delen met gemiddeld 6 andere mensen is het heel fijn om een kamer voor 2 personen te hebben. Het was dan ook zo rustig!! Je hoorde helemaal niks!! heerlijk...

De volgende dag werd ik laat wakker. Nadat we allemaal ontwaakt waren zijn we naar het centrum gegaan waar we wat hebben rondgelopen.

De volgende dag was het weer erg lekker, en het zonnetje scheen volop. Een prachtige dag om naar Waimangu te gaan. Dit is een prachtig groot park waar je lekker doorheen kan wandelen. Onderweg zag je dan prachtige craters, vulkanen helder blauw water en mooie gekleurde rosten. Echt een mooi park.

De volgende dag zijn we naar Rotorua centrum gegaan waar we een kleine maar mooie wandeling langs het water hebben gemaakt. Daarna gingen we terug en wilde we wandelen met de hond van de nicht van Mike. In het begin vond deze het allemaal erg leuk en graag sprong hij in de auto. Aangekomen bij de blue lake vond ze het niet zo leuk meer. 3 vreemde mensen die haar menemen naar het bos. Zou ik zelf ook niet willen. na toch even proberen keerde we terug. Aangekomen op een grasveld kwam ze een beetje los en heb ik even met haar gespeeld. Dit was dan ook erg zijn, weer even met een hond spelen. Zulke dingen ga je nu eenmaal toch missen.

S' avonds zijn we naar de Lavabar geweest en hier kwam ik een aantal mensen tegen die ik geduurdende mijn reis had ontmoet!! Erg leuk om ze weer terug te zien. Door dit alles schoot me ineens iets te binnen. In Queenstown ben in geintervieuwd en hebben ze een foto gemaakt. Als ik geluk had werd ik uit de 1000 backpackers gekozen en zou ik in de backpackers news komen van 1 november!!Snel zocht ik de het krantje en.... Jaaaa!!! Ik sta erin. De vraag boven aan de pagina was, Wie is de meest interesante persoon die je in NZ ontmoet hebt. Mijn antwoord was Steven van Barrytown waar ik mijn mes gemaakt heb!!De krant nam ik mee het cafe in en ik. Later maakte we kennis met nog twee andere nederlandse meiden. Het was dus een gezellig avondje.

De rest van de dagen hebben we niet veel bijzonders gedaan. Gewoon rustig in het zonnetje zitten kan oko heel fijn zijn!!De laatste avond na heel veel films zijn we een puzzel gaan maken. Deze hadden we gekocht in de supermarkt!! 1000 stukjes dus veel vermaak!!!

Uiteindelijk was het dan toch zover. Terug naar Auckland om lekker naar het zonnetje te vliegen. En dit was nogal een goedkopen busrit. Ik had een bus geboekt voor 1 dollar!! Dit is een busbedrijf die je alleen via internet kan boeken. Boek je op het juiste moment dan heb je een goed prijsje!! Het is net als aandelen!! haha. 4 uur in de bus voor maar 1 dollar!! echt een lachterje!! Dus ja.... nu ben ik dus weer daar weer ik begonnen ben. In Auckland bij Ron en Trudy!!

En dan morgen lekker naar FIJI!! Heerlijk zon, zee, strand!!!

Groetjes Lian

  • 14 November 2006 - 15:07

    Anouk Heldens:

    Hey Lian,
    Mooie verhalen heb je!! Wil je Trudy de groetjes van mij doen!! :D (oud collega AC)Ik hoop dat het goed met haar en jullie gaat!!
    Have fun op je zon-reisje!! Groetjes Anouk en Mark en fam. Eilers!!

  • 14 November 2006 - 17:39

    Je Grote Broer.:

    Lees ik het nou goed. Lekker thais eten?? Ben je zowaar andere dingen gaan eten dan Schnitzel en sate?!

    Dadelijk kom je nog eens helemaal opgevoed terug! Waaww!

    Hey nog veel plezier en geniet er van.

  • 15 November 2006 - 00:54

    Harm:

    Hey Lian,

    Hoesie verder met jouw, hier in Australien is het ook lekker warm. Wanneer ben jij terug in NL.

    Leef met de dag, groetjes Harm

  • 15 November 2006 - 01:24

    Lian:

    ER STAAN NIEUWE FOTO'S OP DE SITE!!! HIERNA KOMT ER EEN ANDER ALBUMS, DEZE IS VOL

  • 23 November 2006 - 13:04

    Team AC Herten:

    Ha Lian,
    We zijn nog steeds onder de indruk van al jouw verhalen!
    Erg gaaf wat jij daar hebt meegmaakt!

    Groetjes van ons

  • 23 November 2006 - 15:49

    @nke:

    Hey Lian,
    Zo te zien gaat alles nog steeds prima!!
    Ik zou zeggen have fun!!!

    Groetjes =xxx= Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Ko Toa en Bangkok

04 Februari 2007

Ko Phag Nan en Ko Tao

01 Februari 2007

Ko Phi Phi en Ko Phag Nan

25 Januari 2007

Phuket en Ko Phi Phi

20 Januari 2007

Kancahanburi
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 51881

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: