Eindelijk echt iets gedaan!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Eindelijk echt iets gedaan!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Eindelijk echt iets gedaan!!!

Door: Lian

Blijf op de hoogte en volg Lian

06 November 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!!

Onze eerste week begon vermoeiend. Vanuit Kaapstad zijn we met een bus naar Windhoek (Namibie) gereisd! 21 uur in de bus. Dit net na aankomst in afrika. Dus weer uren zitten!!! Hup... de airco op -10 en rijden maar! Slapen in de bus.... nee dat lukt niet. Eenmaal in Windhoek besloten we meteen door te reizen naar Swakopmund. Dit zou een mooi plaatsje aan de kust zijn. Weer 4 uur de bus in. En dan na heel veel en lang reizen kom je in een dorpje waar NIEMAND te bekennen is! Volgends de Lonely planet zouden we in een mooi en goed hostel komen. Maar niks was minder waar. We waren de enige in het hostel en het was er vies. Buiten was niemand en het was grijs en koud. Het leek allemaal heel nep, zoiets als het outlet in roermond maar dan zonder mensen. Dit was niet wat we in gedachten hadden. Wat een teleurstelling na zoveel reizen. Al snel waren we het eens de volgende dag een bus terug naar windhoek te pakken. Daar was in iedere geval zon!! Weer terug in windhoek. Hebben we de plannen omgegooid. We regelde een 3daagse tour naar de Sossusvlei, besloten Etosha over te slaan en een vlucht naar Maun in Botswana te pakken. Ethosha is een park met wilde dieren. De parken in Botswana schijnen mooier te zijn. Om geen tijd te verliezen en alles snel snel te moeten doen gaan we dus meteen verder. De bus was na al die lange ritten geen optie dus pakken we een vlucht. Even een dag veel regelen en knopen doorghakken, maar daarna wel een goed gevoel en rust! We gingen dan ook maar snel slapen want we waren kapot, bovendien ben ik flink verkouden van de airco!

Het is vrijdag!! Eindelijk gaan we echt iets doen. Een man haalt ons op voor de tour naar Sossusvlei. Niet heel goed voorbereid, maar na nog wat boodschappen doen een ander koppel ophalen enzenzenz waren we eindelijk op weg. Weer 4 uur rijden met een jeep! Dit keer was het geen straf! Wat een prachtige omgeving. Bovendien hebben we tijdens de rit, zebra's verschillende soorten springbokken, bavianen, jakhalzen en zelfs een cobra gezien die tegen onze jeep wilde vechten. Deze stond rechtop!! Tijdens de rit was het al snel gezellig met de gids en zijn assistent. Het koppel in de groep heeft echter niks gezegd!! De hele tour niet! Ze verstonden en spraken wel gewoon engels maar niks!! Ze vroegen niks!!
Na een mooie rit bereikte we een leuke camping een een super mooie omgeving. Hier hebben de de tenten opgezet. Daarna bracht de gids ons naar de Elim duin (woestijn) om naar de zonsondergang te kijken. Mooi was dat!! Vele kleuren in het rode zand! Daarna gingen we terug om te eten!! De gids had vanalles lekkers klaargemaakt! Na het eten was het voor ons tijd om te slapen. De volgende dag moesten we namelijk om 5 uur in de jeep zitten! Na een koude nacht stonden we dus veeeel te vroeg op. Maar voor een goed doel. Snel reden we naar Duin 45! Deze is 120 meter hoog! Het was even klimmen maar boven kregen we een mooie zonsopgang te zien!! Naar lekker naar onder rennen!! Eenmaal onder had de gids ons ontbijt klaarstaan. Na het ontbijt reden we verder naar de Deadvlei. Hier kon je alleen maar met een 4X4 komen. wat ooit een meer was, was gaf nu een droge een sombere uitstraling. Dit allemaal tussen de prachtige rode woestijn duinen! Prachtig! Na dit moois reden we terug om te gaan lunchen de tenten in te laden en verder te gaan naar de Sesriem canyon! Hier maakte we een wandeling door een 30 meter hoge canyon! Na dit moois waren we heel wat uren verder en reden we naar een hele mooie camping. Snel hebben we de tenten opgezet want er was een zwembad!! Hier hebben de rest van de middag lekker uitgerust. In de avond hebben we nog een rondje op een kameel gemaakt. Daarna stond het eten klaar! Na het eten heb ik enkele kindjes blij gemaakt met een pen!! echt heel leuk!!

De volgende dag reden we weer teug naar windhoek. Maar voordat we gids ons naar het Hostel bracht nam hij ons mee naar zijn dorpje!! Jezus zeg!! Het was net een krottenwijk! Kindjes in vieze kleren, in elkaar getimmerde huisjes, en niet voldoende eten, water en geen school. Best heftig. We werden warm onthaalt met een liedje van de kinderen (de gids had gebeld dat hij ons dit wilde laten zien! Hier was ik mijn pennen snel kwijt! Het was echt een hele bijzondere ervaring. Normaal kom je hier niet. Maar omdat ik de gids vroeg waar ik de kinderen kon vinden die deze pennen goed konden gebruiken na hij ons mee! Hebben hebben dan ook een adres gevraagd en we hopen misschien meer bruikbare spullen te kunnen opsturen!! Na komt het zeker op de juiste plek terug!! Daar waar het nodig is! Na dese bijzondere ervaring bracht de gids ons naar ons hostel. Hier hebben we de was gedaan en lekker aan het zwembad gezeten!! Het gaat ons dus heel goed en het echte genieten is begonnen. Bovendien hebben we beide een sixpack als we terugkomen want we lachen ons dood!! Zo hebben we een raadsel wat de afgelopen dagen is ontstaan. Hier zullen we de komende jaren nog vaak om lachen. Waarschijnlijk zal niemand anders ons snappen!!

Maar goed ik deel hem met jullie!
Het is rond, wit en heeft spleetogen..?
rara....

Morgen vliegen we naar Maun!!

Nu snel stoppen. Internet valt weg!!

Gr Lian

• 06 November 2011 - 16:16

Melanie:

veel plezier op je vakantie. Het klink echt gezellig. Zo te horen was de tour echt mooi.

• 06 November 2011 - 18:52

Miranda:

Mooi verhaal, volgensmij vermaken jullie je wel! Dus de pennen kwamen dus goed van pas. Ben je m'n vest nog niet tegen gekomen ha ha! Veel plezier nog, groetjes Miranda

• 06 November 2011 - 20:13

Ingrid:

Klinkt super mooi!
    haha jij met je pennen!
    super gaaf een tour met een jeep,
    groetjes

• 06 November 2011 - 20:51

Miriam:

Hallo Lian,

Heel herkenbaar allemaal!
    Echt Afrika: van dingen die zwaar tegenvallen, beland je een dag later in de prachtigste ervaring!
    Lachen: daar zijn ze ook goed in daar hé.
    Heel leuk om te lezen.

Groetjes Miriam

• 07 November 2011 - 16:30

Els:

Hoi lIan, Wat een mooi verhaal. je raadsel ja??? ik weet het niet hhaa. Heel veel plezier nog daar.
    Gr els

• 07 November 2011 - 20:44

Leny Mertens:

Hoi Lian
    leuk je belevingen te lezen
    het klinkt fantastisch en ik hoop dat je nog vele leuke dingen meemaakt
    blijf je zeker volgen
    genieten maar
    groetjes leny

• 16 November 2011 - 21:31

Els Van De Rieth:

nou lian geniet van de mooie dingen meisje.Leuk om de reisverslagen te lezen