Chintsa en Jeffrey's bay - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Chintsa en Jeffrey's bay - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Chintsa en Jeffrey's bay

Door: Lian

Blijf op de hoogte en volg Lian

01 December 2011 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden maar op het moment doen we ook niet heel veel spannende dingen meer. We zijn dus van Drakensberg naar Durban gereisd. Hier hebben we maar 1 nachtje geslapen. De volgende dag zijn we meteen verder gereisd naar Chintsa aan de Wild coast. De omgeving hier in Zuid-Afrika is prachtig. Mooie bergen en mooie natuur. De bazbus bracht ons naar een leuk hostel om een prachtige locatie. Helemaal tussen de bergen met een uitzicht op zee!! Het was echter nog steed geen korte broeken weer dus geen zon, zee wel strand. Tja en wat moeten je met slecht weer aan de zee. Niet heel veel. We hebben een beetje over het strand gelopen en zij naar het dorpje geweest. De rest van de backpackers maakte zich vooral druk om wie het meeste dronk en rookte. Beetje te... maar goed, zijn erg onder de ondruk van al deze stoere mensen met nog spannendere verhalen.....!! De avonden werden gevuld met dansen en trommelen! Dat was wel gezellig. Chinsta was dus echt heel mooi maar helaas is het genieten iets minder als het weer je in de steek laat. Na chinsta moesten we 1 nachtje in Port Elisabett blijven. Hier komen we later in de reis nog terug. Nu zijn we meteen door gereisd naar DE surfplek Jeffrey's bay. De eerste dag hebben we mogen genieten van een heerlijk zonnetje. Eindelijk dus wel zon, zee, strand. Ook zijn we even naar een watervalletje geweest. De volgende dag begon met een lekker zonnetje. De middag was bewolkt dus tijd om te shoppen. Geen probleem hier. Super leuke Billabong en Roxy winkeltjes. De middag kregen we dus makkelijk gevuld. De avond vullen we hier in het hostel met beetje voetballen en poolen. Erg gezellig. De laatste dag in J'bay hebben we gedaan wat je hier MOET doen. Surfen!!! We hebben een surfles gedaan. Heel vermoeiend maar ook heel erg leuk. De rest van de dag was het niet al te best weer dus hebben we ook niet veel gedaan. Het word dus weer tijd voor actie. Dit staat dan ook op de planning voor de komende dagen. We gaan nu naar een plaats waar je mooie wandeltochten kan maken en waar de natuur indrukwekkend mooi zou zijn. Dat gaan wij natuurlijk even checken!!

Jullie horen later van mij of het waar is wat ze zeggen!!

gr Lian

• 02 December 2011 - 19:43

Leny Mertens:

even een beetje gas terug nemen daar is niks mis mee
    doe maar even lekker rustig aan
    je hoeft nog niet naar huis
    dus er kan nog van alles gebeuren
    groetjes

• 03 December 2011 - 18:43

Miranda:

Fijn toch ff relaxen! Wel jammer dat het weer niet zo mee zit, maar dat komt vast weer goed. Veel plezier nog!

• 03 December 2011 - 18:43

Miranda: