Het prachtige Crags - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Het prachtige Crags - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Het prachtige Crags

Door: Lian

Blijf op de hoogte en volg Lian

06 December 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo mensen,

Per ongeluk zijn we op een zeer bijzondere plek beland. 1 Van de bewoners van deze prachtige 'boerderij' was in Jeffrey's Bay en vertelde ons dat we hierheen moesten gaan!! Wij zijn hem zeer dankbaar voor dit advies. Het is hier ZO MOOI!! Ooit was het hier een boerderij maar nu is het een eco-vriendelijk hostel!! Prachtig. Helemaal tussen de bergen. Als je een wandeling door de 'tuin' maakt kom je door prachtig bos met bijzondere planten, mooie watervallen enz. Je kan hier uren wandelen, maar ook relaxen is geen probleem. Vanaf het terras heb je een adembenemend uitzicht! De mensen hier zijn gewedig, het eten is heerlijk! Iedereen die hier komt blijft langer als gepland. Zo ook wij!! Eigenlijk zouden we 3 nachten blijven maar we blijven er 4!

We hebben dan ook goed gevulde dagen gehad. De dag van aankomst was Lyan een beetje ziek en moest even rusten. Daarom ging ik met 3 mannen een cano tocht maken. Dit was echt heel leuk. Eerst moesten we een rivier omhoog peddelen. Gezien het enkele dagen flink geregend had was de stroming op plaatsen erg sterk. Dat betekende vaak de bomen en struiken in en vaak heel hard peddelen en nog achteruit gaan!! Er was geen kans om dat te winnen. Dus uit de cano en zwemmen met de boot op sleeptouw. Wat hebben gelachen!! Na 1,5 uur ploeteren hebben we lekker geluncht onder het genot van een heerlijk stralend zonnetje. Uiteindelijk was het tijd om terug te gaan. Stroom afwaarts ging een stuk sneller!!
De avond lagen we vroeg in bed want de volgende dag stond ons een 6 uur durende hike te wachten. En ook deze toch was geweldig. Je kwam door 3 verschillende soorten bos met ieder hun eigen soort planten en bomen. Ook kwam je langs een prachtig strand en liep je enkele km langs ruige rotsen!! Een zeer afwisselende toch en ook deze keer prachtig weer. De avond hebben we met alle gasten en bewoners rond het kampvuur gezeten en gezellig gekletst. Dag 3 was warm en dus lekker strand weer. We gingen met een groepje naar het strand waar we een leuke en gezellige dag hadden. Tussendoor genoten we van een heerlijk kaasplankje dat 1 van de bewoners had meegenomen. Lekker met z'n alle in een kringetje en smullen maar! Ondertussen genoten we van een prachtige groene omgeving. De avond was GEWELDIG!! We kregen trommelles. Met ruim tien mensen rond het kampvuur met een trommel tussen je benen!! Na enkele instructies kwam een aardig ritme tot stand. Tussendoor danste iemand met vuurballen!! Wat een sfeertje!!
Dag 4 hadden we black water tubing. Dat betekend in een band de rivier af! Lekker relax met hier en daar een leuke stroming. Tussendoor hadden we de kans om van 5,7 en 12 meter hoog het water in te springen. Ook deze keer volgde een geweldige avond. Deze keer speelde een bewoner op zijn gitaar!! De rest genoot van deze prachtige muziek. Uiteindelijk deed iedereen mee op zijn eigen manier. Dansen, trommelen, klappen of gewoon zitten en genieten. Hoe mooi!! Dag 5 was de dag van de Bungy!! De hoogste ter wereld. En tja... het klinkt stom maar de 250 meter diepe val deed mij niet zo heel veel. Gaaf om te doen, maar echt een kick...!! Na de sprong keerde we terug voor onze laatste uren op deze bijzondere plek. We doen even niks maar genieten van de omgeving en de lieve mensen om ons heen!! Wat hebben we hier een mooie dagen gehad en wat vinden we het jammer om deze plek en mensen te verlaten!! Maar goed...in onze volgende bestemming staat ook iets leuks te wachten wat dat is vertel ik jullie later!!

Lian

• 06 December 2011 - 22:20

Dennis:

Hoi Lian gaaf zeg allemoal, 250M das vet wist alleen van de GoldenEye 220M, Gr

• 07 December 2011 - 19:19

Leny:

hoi Lian
    je hebt het echt wel super daar
    ik lees ook in je verslagen dat je er echt van geniet
    als dadelijk nog maar kan wennen in de "gewone wereld "
    wat zul je het hier saai vinden als je terug bent
    groetjes
    leny

• 09 December 2011 - 17:55

Robin:

Te gekke verhalen, ben benieuwd naar de pictures