Het einde komt in zicht! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht!

Door: Lian

Blijf op de hoogte en volg Lian

18 December 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels weer thuis maar zal nog even over mijn laatste dagen vertellen. Deze waren in Kaapstad. Een stad waar je, je makkelijk een week kan vermaken. Wij hadden 4,5 dag dus eigenlijk tijd tekort. De eerste dag was mooi en helden. Prima dag om de tafelberg op te gaan. Een kabelbaan bracht ons naar de top. Hier hadden we een prachtig uitzicht over kaapstad. Uiteindelijk kregen we honger en lieten we ons naar Camps Bay brengen. Het strand van kaapstad!! Nadat we de buik vol hadden zijn we naar Waterfront gegaan. Hier hebben we onszelf lekker getracteerd om een ijs!! Ondertussen mochten we van leuke muziek, grote schermen en drukte om ons heen genieten!! Heerlijk sfeertje. Na al dat lekkers was het tijd voor wat actiefs. Daarom gingen we Lions head beklimmen. Eenmaal boven op de berg was het plan om van een mooie zonsondergang te genieten. Het uitzicht was prachtig maar helaas ging de zon uiteindelijk achter de wolken. De volgende dag zouden we met haaien gaan duiken. We werden opgehaald en na 2 uur rijden kwamen we op de plaats van bestemming aan. Na het betalen kregen we al snel ons geld terug....!! Dit was een grapje.. toch!! Helaas. Er stond teveel wind waardoor we niet met de boot weg mochten gaan. BALEN zeg!! Na een flinke reis terug naar het hostel was ook nog eens de halve dag verloren en de zon was ook verdwenen. Dan maar de rest van de dag invullen mat winkelen en het bezoeken van een museum. Dag drie zou een slechte dag worden met veel bewolking en regen. Tja.... dan maar weer winkelen in waterfont. De dag ging snel voorbei en later op de dag hebben we alsnog buiten van de zon mogen genieten. Naast het vinden van mooie souveniers hebben we ons ook lekker laten verwennen door een hotstone massage!! Prima dag! Dag vier was stralend en perfect voor de Peninsula tour. De bazbus nam ons mee naar de pinguins, seal eisland, cape point en het uiterste puntje van afrika, kaap de goede hoop! Onderweg zaten we in het busje met leuke uitleg van de gids, ook werd er een stukje gefietst en gewandels om ons wakker te houden. Het was een leuke en afwisselende dag. Eenmaal terug in het hostel kregen we slecht nieuws. De haaienduik die naar onze laaste dag was verschoven kon nog steeds niet doorgaan. Ook al was het lekker weer, de wind was te sterk en het was nog steeds te gevaarlijk om te gaan. We bedachten om dan Robben eiland te bezoeken. Maar helaas deze tour was uitverkocht. Wij gaven de hoop niet op en zijn de volgende dag gewoon gaan kijken. En geluk... ze hadden nog twee plekken vrij. We hebben nu dus gezien waar Nelson Mandela jaren heeft vastgezeten met duizende andere gevangenen! Na deze tour hebben we nog van het laatst beetje zon genoten tijdens een heerlijk etentje in waterfront. Daarna was het dan echt zover. Tijd om naar het vliegveld te gaan.

Onderweg hebben we flink zitten balen. Er was een einde gekomen aan 7 geweldige weken! Wat was het een mooie reis en wat hebben we weer veel mogen zien en meemaken. Wat hebben we leuke en bijzondere mensen ontmoet. Het is een reis waar ik nog veel aan zal terug denken. Elke dag heb ik genoten van de dingen die ik mee mocht maken. Van woestijn tot safari van mooie groene bergen, tot mooie blauwe zee. Van donkere mensen, tot blanke afrikanen, van rijke stinkers tot mensen die niks hebben. Het waren 7 weken waarbij ik elke minuut heb genoten. Dit ook dankzij Lyan waarmee ik deze reis heb mogen beleven!

Groetjes Lian

• 18 December 2011 - 13:18

Anke:

Heb je de laatste dagen nog veel gedaan! Balen dat je niet met de haaien kon gaan zwemmen.....
    Tot snel

• 18 December 2011 - 14:21

Leny:

jammer dat je niet met die haaien kon zwemmen alhoewel ik vind het maar een enge gedachten
    jullie zaten dan toch wel in een soort kooi of zoiets en ja helaas alles gaat voorbij dus nu weer terug naar je alledaagse leventje maar met wel weer heel veel leuke dingen om op terug te kijken en over te vertellen
    groetjes

• 19 December 2011 - 13:53

Ingrid:

home sweet home, weer lekker aan het werk (;