Tikal - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Tikal - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Tikal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

12 April 2010 | Guatemala, Flores

Hallo,

Na Lanquin kwamen we aan in onze laatste bestemming in Guatamala. Deze stop is in Flores. Flores is een eiland waar je doormiddel van een brug naartoe kan. Het is heel klein en kan er in 20 minuten omheen lopen. Het heeft een gezellige uitstraling. Eenmaal een hostel gevonden gaan we op zoek naar een restaurantje. Terwijl we de menukaart aan het bekijken zijn bij een restaurant worden we door twee klanten binnen geroepen. Ze vragen ons om ze gezelschap te houden. Ach... waarom niet. Bovendien kregen we dan ons eerste drankje gratis. Het waren twee mannen. 28 en 47 jaar. Ze werkte samen aan een project in de omgeving en waren hier dus voor hun werk. We hadden leuke gesprekken. Ook werden we goed verzorgd. We mochten de beste rum , bier enzenzenz proeven. Niets was ze teveel en alles werd besteld. Was iets nog niet half op stond er alweer een nieuwe klaar. Of het nou cola of ketjap was. Echt een geweldig stel die twee. Uiteindelijk was ik moe en wilde gaan slapen. We vroegen om de rekening maar betalen was niet nodig. Zowel het eten als het drinken werd betaald. Gewoon omdat ze ons gezellig vonden.

Ook al had ik niks gedronken. Toch moest ik deze nacht mijn bed uit. Ik was ziek. Het kwam er aan alle kanten uit. Er stond deze ochtend echter een tour naar Tikal op het programma en ik wilde hoe dan ook gaan. Ziek en misselijk ben ik toch de bus ingestapt naar de Ruines. Ik wilde ze hoe dan ook zien. De gids gaf tijdig aan als er wc's in de buurt waren waar ik dankbaar gebruik van maakte. De warmte en de vele trappen om de ruines te beklimmen maakte het me niet makkelijk. Maar het uitzicht vanaf de ruines deed alles even vergeten. Prachtig. Een uitzicht over de jungle met hier en daar een ruine. Heel gaaf. Om 2 uur in de middag waren we terug. Blij om mijn bed te zien ben ik gaan rusten in de hoop snel beter te worden. Veel heb ik dus niet meer gedaan buiten het bezoeken van de badkamer en het bed.

En toen na een onrustige nacht stond een lange busrit op het programma. Het was tijd om Guatamala te verlaten en naar Mexico terug te reizen. Wat ben ik blij dat ik een stukje van Guatamala gezien heb. Wat een mooi land. De mensen zijn super aardig en ook hier heb ik mij geen moment onveilig gevoeld. Een land waar je niet meteen aan denkt maar wat heel veel te bieden heeft en zeker de moeite waard is.

groetjes Lian

  • 14 April 2010 - 08:26

    Mark & Anouk:

    Hey Lian,

    Ik had al een tijdje niet meer gelezen op je site maar nu ff teruggelezen. Waaaaat gaaf allemaal wat jullie daar doen!!!!
    Geniet er maar goed van want voor je het weet sta je weer poep te scheppen ;-) hihi
    Hier gaat alles goed, erg druk met de voorbereidingen natuurlijk... Heel veel plezier en doe voorzichtig!!!
    Liefs Mark&Anouk en een pootje Mexx offcourse :-)

  • 19 April 2010 - 08:22

    @nke:

    He toch, wat vervelend dat je nu ziek bent geweest, vooral nu zo op het eind van je reis.
    Tja je zult rustig aan afscheid moeten nemen, want we verwachten je snel weer terug ;)
    Tot snel!!
    Groetjes =xxx= Anke

  • 20 April 2010 - 18:38

    Ilse:

    Hey Lian,

    Heb ff je verhalen bijgelezen, nou nog steeds super leuk hoor.
    Maare denk je niet dat je ziekjes bent geworden van het drinken en eten dat voor jullie werd verzorgt, misschien allemaal een beetje te goed. Maarja, hopelijk voelde je je daarna weer snel goed. Nog veel plezier de laatste daagjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Flores

Reisverhalen

Genieten!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2013

Test!!!

18 December 2011

Het einde komt in zicht!

10 December 2011

Even terug naar Port Elizabeth

06 December 2011

Het prachtige Crags

01 December 2011

Chintsa en Jeffrey's bay
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 51883

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: