Het prachtige Lanquin - Reisverslag uit Lanquín, Guatemala van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Het prachtige Lanquin - Reisverslag uit Lanquín, Guatemala van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Het prachtige Lanquin

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

12 April 2010 | Guatemala, Lanquín

Zoals te lezen is in het vorige bericht zitten we in een prachtige omgeving. Niet normaal hoe mooi. Helemaal tussen de bergen en het groen. We slapen in hutjes gemaakt van hout. De camping ligt aan een rivier waar je lekker een frisse duik kan nemen. Verder is er een sauna en restaurantje met super lekker eten. Echt genieten. Het is een dorpje waar je heel goed niks kan doen. Daar maken we de eerste dag gebruik van. Beetje lezen, zwemmen, vollyballen, internetten, eten enz. Heerlijk even een dag helemaal niks. Bovendien zijn hier veel gezellige mensen en worden er ondeling spelletjes gespeeld en gezellig gekletst.

De volgende dag hebben we een tour gepland. We begonnen met een tocht door de grotten. Iedereen kreeg een kaarsje wat ons een beetje licht moest geven in de donkere grotten. Echt super mooi. Beetje zwemmen, klauteren en klimmen. Niet altijd handig gezien je kaarsje maar wel echt heel leuk. Bovendien gaf het kaarslicht een super gezellig sfeertje. Na deze tocht gingen we naar de rivier. We kregen een band waar we in moesten gaan zitten. Hup het water in springen en lekker dobberen. Gezien de stroming minimaal was kwamen we maar langzaam vooruit. Spannend was het dus niet maar wel lekker. Daarna gingen we naar het hoogtepunt van de dag. Semuc Champey. Dit is een soort rivier met allemaal verschillende hoogtes. Hierdoor ontstaan een soort polen waar je lekker kan zwemmen. Eerst begonnen we met een flinke klim. Na flink zweten werden we beloond met een waanzinnig uitzicht over Semuc. Hoe mooi!! Uiteindelijk maaktE we snel een weg naar beneden om in het water te springen. De gids nam ons mee van de ene pool naar de andere. Hierbij moesten we springen glijden enz. Echt heel leuk. Na een 1,5 uur zwemmen, springen en glijden was het weer tijd om teug te gaan. Einde van een geweldige tour in een super mooie omgeving.

Eenmaal terug op de camping werd heb steeds donkerder. Er volgde een klinke onweersbui. Hierdoor viel de stroom uit en werd het een gezellig avondje met veel kaarsjes. Na lekker eten hebben we de avond om gekregen met het spelen van spelletjes met twee nederlanders.

De volgende dag hebben we weer de hele dag niks gedaan. Gewoon genieten van de omgeving was het doel van deze dag. De volgende ochtend moesten we dan toch afscheid nemen van het prachtig groene Lanquin. Na een flinke busrit kwamen we in Flores. Onze laatste stop in Guatamala.

Groetjes Lian