Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Palenque

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

31 Maart 2010 | Mexico, Palenque

Hallo mensen,

Inmiddels hebben we het super gezellige Merida achter ons gelaten en een lange rit gehad naar Palenque. Na ruim 10 uur in de bus zitten kwamen we laat om 2 uur snachts aan. We waren blij een bed te zien en zijn snel gaan slapen.

Het Hostel bestond uit bungalows in de ´jungle¨ en was inclusief ontbijt. Normaal is een incl ontbijt goed maar heel simpel. Dit keer niet. We kregen 4 opties. Nadat we eindelijk hadden gekozen begon ons ontbijt met twee soort van beschuiten met jam. Daarna kregen we een groot bord met fruit. Alsof dat nog niet genoeg was kregen we daarna nog ei gemengd met paprika, tomaat enz om in je tortillas te doen. Als drinken kregen we een verse fruit jus en thee. Hier hadden we de komende uren wel genoeg mee. Een lunch kon overgeslagen worden.

Na het flinke ontbijt gingen we naar de Maya Ruines waar Palenque om bekend staat. Het was mooi om te zien. allemaal ruines gebouwd in een jungle. Toch was ik niet helemaal onder de indruk. het was zeker mooi maar ik was er ook snel uitgekeken.
na het bezichtigen van de ruines bed ik weer lekker in mijn bed gekropen. De enkele uurtjes slapen van de laatste nacht waren te min voor mij. Buiten een super lekker dinner hebben we dus vooral beel gerust waar we beide erg aan toe waren.

De volgende dag zijn we naar San Cristobal gereisd. Onderweg maakte we twee keer een stop bij een waterval. Echt heel erg mooi. Bovendien maakte het de lange busreis een stuk leuker.

San Cristobal is ook een erg leuk stadje. Het heeft een mooi centrum met veel restaurantjes, winkelstjes barretjes enz. Er is veel te doen op straat en er is een gezellig sfeertje. Overdag is het hier warm maar s avonds erg koud. Voor het eerst tijdens mijn reis slaap ik onder twee dikke dekens.

De planning is om hier een boottocht ta gaan maken door een canon en een indianen dorpje te bezichtigen. Hoe dat was horen jullie snel van mij!

Groetjes Lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Palenque

Reisverhalen

Genieten!

Recente Reisverslagen:

21 Januari 2013

Test!!!

18 December 2011

Het einde komt in zicht!

10 December 2011

Even terug naar Port Elizabeth

06 December 2011

Het prachtige Crags

01 December 2011

Chintsa en Jeffrey's bay
Lian

Actief sinds 30 Juli 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 51884

Voorgaande reizen:

24 Februari 2010 - 23 April 2010

Reisverhalen

06 September 2006 - 14 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: