Het gezellige San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal, Mexico van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Het gezellige San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal, Mexico van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Het gezellige San Cristobal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lian

03 April 2010 | Mexico, San Cristóbal

Hallo,

Zoals jullie hebben kunnen lezen hebben we de ruines van Palenque achter ons gelaten en zijn we naar San Cristobal gereisd. Dit is een heel gezellig en mooi stadje. Mooie gebouwen, netjes en schoon. Ook hangt hier net als in Merida een hele gezellige sfeer en kan je, je in de avonden prima vermaken met de gezellige barretjes en restaurantjes. Gezien de Mexicanen vrij hebben is het vooral druk met Mexicaanse touristen. Eten doen ze graag. Overal staan dan ook eetkraampjes en overal zie je ze eten. Een goed getrainde Mexicaan spotten is dan ook een hele opdracht. De meeste mannen en vrouwen hebben best een aantal maatjes te veel!

We besloten een Canyon tour te maken. Lang geleden is er en breuk in de aardkorst ontstaan. Deze breuk is uitgespleten tot een kloof. Door deze kloof hebben we en boottocht gemaakt. Er circelde gieren boven ons hoofd en we zagen flinke krokodillen. Verder keek je tegen de masse stenen omhoog tot wel 1km hoog. Heel mooi. Leuk tochtje dus.

De volgende dag gingen we met gids naar een Indianendorp. Hier leven de maya s nog helemaal in stijl. We mochten geen foto´s van ze maken gezien ze dan dachten dat je de ziel afpakte. Deed je dat wel dan had je een groot probleem. De gids vertelde vanalles over de cultuur. Het was een interresant tochtje tussen bijzondere mensen. Eenmaal wer terug in San Cristobal gingen we naar een marktje. Ineens vroeg een meisje of ze met ons op de foto mocht. Beetje raar. Waarom met ons op de foto? Maar waarom niet. De moeder vroeg ons daarna nog vanalles maar we konden er niks van maken. Dus wie weet zitten we straks in een Mexicaans plakboek geplakt!!

De volgende dag stond en flinke tour op het programma. We maken een busrit van 13 uur naar het buurland Guatamala. Iedereen speekt zo positief over dit land dat we het even moesten zien. Hoe het daar zal zijn kan ik jullie pas later vertellen!!

Groetjes Lian