Lange broek aan!! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lian Stienen - WaarBenJij.nu Lange broek aan!! - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Lian Stienen - WaarBenJij.nu

Lange broek aan!!

Door: Lian

Blijf op de hoogte en volg Lian

01 December 2011 | Zuid-Afrika, Durban

Hallo,

We hebben het lekker warme Zimbabwe achter ons gelaten en zijn naar Johannesburg gevlogen. De vlucht was erg lachwekkend. We kregen bij het eten een erg lekker chocolaatje. Dat smaakte naar meer. Er was een mannelijke steward. Wij dachten, van hem krijgen we vast wel meer. Daarom vroeg ik om een hele zak!! En je kan het al raden. Enkele tellen later, 2 grote negerhanden vol met chocolaatje. Heerlijk!! Maar ook die steward had plannen. Daarom kregen we aan het einde van de vlucht een briefje met zijn telnummer enz...bahbah!! Snel wegwezen daar!!

We werden opgehaald door de eigenaar van het hostel. Deze nam ons mee naar zijn huis. Zijn woonkamer, keuken, badkamer en eetkamer waren nu ook van ons!! Alles super schoon en een keuken van heel veel materiaal!! Wat een luxe. Het plan was meteen de volgende dag met de Bazbus te vertrekken. Maar helaas. Deze kwam pas een dag later. Daarom hebben we de volgende dag gevuld met shoppen in het Nelson Mandela square. Wij dachten... niet teveel opvallen met onze 'luxe' spullen. Hahaha!! Komen we in een winkelcentrum met alleen maar dure spullen en dus mensen in mooie kleding. Nu vielen we dus echt op in ons kloffie!! We waren al snel klaar met shoppen. Bij terugkomst in het hostel hebben we lekker gekookt waarna we vroeg zijn gaan slapen.

De volgende dag zijn we gestart met de Bazbus. Dit is een hop on hop off bus die ons door afrika zal rijden. Als eerste zijn we gestopt bij de Drakenberg in een super mooi hostel in een prachtige omgeving. Het plan was 3 dagen te blijven. Voor de volgende dag hebben we een hike gepland door het prachtige landschap! Maar de ochtend zag er al slecht uit. Bewolkt en koud. Maar goed... het zal vast beter worden. Na 3 uur rijden kwamen we bij de berg die we gingen beklimmen. Het zou prachtig moeten zijn maar we zagen NIKS!!!! Mist!! Helemaal wit, regen en kou!! Toch zijn we gaan wandelen en klimmen. KOUD dat wij het hadden. Het was echt verschrikkelijk. We zijn naar boven gerend daar hebben we snel gegeten gezien iedereen bevroor!! Daarna snel naar beneden. Helemaal doorweekt, ijskoud moesten we weer 2,5 uur naar beneden lopen. Iedereen was stil en dacht alleen maar aan een warme douch!! Eenmaal terug snel de douche in om de ontdooien. Daarna heerlijk gekookt. Uiteindelijk zijn we onder 3 dikke dekens gekropen in de hoop niet ziek te worden.

Deze rotdag heeft ons doen besluiten niet langer hier te blijven. Echt balen gezien de omgevind echt heel mooi is. Maar de kans dat het slechte weer enkele dagen blijft hangen is groot. Daarom vertrekken we vandaag naar Durban. Hier blijven we 1 nacht. Morgen reizen we verder naar Cinsta. Wat doen we vandaag nog meer...DUIMEN VOOR ZON!!

Groetjes Lian